netwerkverbinding weg bij slaapmodus

Status
Niet open voor verdere reacties.

nannie39

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Hallo
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding
Telkens mijn laptop in slaapmodus gaat verdwijnt daarbij mijn internetverbinding.
Heel vervelend, heb al inde instellingen van mijn internetkaart gekeken maar vind niet direct iets.

Weet iemand waar ik dat kan vinden?

grtz
Nannie

hoe bedoel je "verdwijnt" ? als je uit slaapstand komt gebeurt er wat?

Het is helemaal normaal dat in slaapmodus elke netwerkverbinding verdwijnt. Die moeten na slaapmodus weer opbouwen/herstellen.

Tijs.

Dan moet ik opnieuw verbinding maken met de draadloze netwerkverbinding

Het is helemaal niet normaal hoor dat je telkens opnieuw handmatig verbinding moet maken want dit probleem is er slechts sinds een week
Voorheen bleef de laptop op internet ook als die terug uit slaapmodus kwam

Je bedoelde dat (tot een week geleden) na slaapmodus de verbinding automatisch herstelde. Heb ik het woord "handmatig" genoemd in mijn reactie?

Succes met je vraag.

Tijs.

Ik weet wat de oorzaak van je probleem is. Kijk in het configuratiescherm bij power management. Om energie zuinig te zijn schakelen moderne computers onderdelen in de PC uit om stroom te besparen. Harde schijven worden uitgeschakeld en in vele gevallen ook netwerk adapters ( voorral wifi adapters die veel stroom gebruiken )

In windows 7 is het volgens mij zelfs standaard dat netwerk adapter worden uitgeschakeld na een uur tenzij er constant een verbinding openstaat zoals een torrent programma of iets dergelijks.

Helaas ook daar heb ik al gekeken...er staat GEEN vinkje bij ..windows mag deze netwerkkaart uitschakelen om energie te besparen

toch bedankt

grtz
Nannie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan