Netwerkverbinding??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ally
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ally

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Hallo,

Ik heb onderin mijn taakbalk het pictogram met die twee beeldschermpjes staan. Het probleem is nu dat ie (de verbinding???), sinds gisteren, telkens ff wegvalt. Er komt dan een kruisje te staan bij die twee beeldschermpjes. Het is maar voor een paar seconden en ik kan gewoon blijven internetten. Hij geeft geen foutmelding.

Op de pc draait WindowsXP en de router is van Kobishi.

Wat kan dit zijn?

tja,
wellicht is je provider tijdelijk even wat minder stabiel bij het aanbieden van het signaal ?

Lijkt mij niet dat het aan het signaal van de provider ligt. De pc krijgt verbinding via de router en de tweede pc, die daar ook op aangesloten is, heeft dit probleem niet.

oke, idd nu wat minder waarschijnlijk, maar als je de extra info die je nu geeft (router en 2e pc waarop het wel constant is) in je oorspronkelijke vraag had gegeven, was mijn antwoord ook niet gekomen......

Ik heb helaas minder (zeg maar rustig GEEN) verstand van routers en het configureren ervan, maar de logica is wellicht het feit dat het uitgangspoortje / kabeltje / plugje, los zit / een breukje heeft o.i.d. ? (Of het uitgangspoortje van de router is "bijna" naar de "poortjeshemel"?)

Het nu volgende is een lekenopmerking dus als het niet even snel kan (i.v.m. configuratie van het e.e.a.), vergeef mij dan de domme opmerking :

kun je de twee kabeltjes omdraaien achterin de router, m.a.w. ontstaat het probleem nu bij de andere pc ?

Zo ja, dan zou je aan kunnen nemen dat het poortje / kabeltje / stekkertje, "corrupt" is ?

Ik heb gisteren de kabeltjes even omgedraaid en gekeken of zich het probleem nu op de andere pc voordeed. Dat was niet het geval en het grappige is dat ie het bij mij nu ook gewoon doet. Zou ik de stekker er dan gewoon niet goed genoeg hebben ingeklikt?:o

In elk geval harstikke bedankt voor je hulp, Pasja!

misschien toch nog 1x switchen ? Als het probleem zich dan weer op de oorspronkelijke pc gaat manifesteren, dan weet je 100% zeker dat de router / kabel / stekkers etc. goed zijn, maar dat het probleem toch softwarematig in de oorspronkelijke pc gezocht moet worden..........

Ik weet wat je nu denkt.............

dan moet het probleem zich nu toch OOK op de oorspronkelijke pc "openbaren".......... ik weet 't, maar door toevalligheden kan het tijdelijk nu over zijn......... :D

Ik zou de zaak terugbrengen in de oorspronkelijke staat om 101% zekerheid te hebben....... :D

Ik zal het eens proberen en dan laat ik je het resultaat wel weten. Toch fijn als er iemand met je meedenkt!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan