Netwerkverbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert71

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Onbegrijpelijk vind ik het dus daarom even jullie raad.

Voor mijn ouders een draadloos netwerkje gemaakt omdat moeders draadloos wil internetten via haar laptop.

Achter de modem van ziggo een draadloze router geplaats en alles werkt.

Totdat deze week het niet meer werkte.

Bedraad doet alles het en met een andere laptop of mijn android telefoon vind ik gewoon het netwerk en kan ik inloggen.
Maar ga ik in haar laptop via netwerkverbindingen kijken dan zie ik de halve flat qua netwerken behalve de goede die op 1 meter afstand staat.

Iemand hier ervaring mee?

Draadloos netwerk per ongeluk uitgezet?
Sommige routers hebben daar een knopje voor.
Defect kan natuurlijk ook.
Dat kun je controleren door te kijken of je het netwerk wel met een andere pc of je smartphone ziet?

Mvg Leo

Of eigenlijk kijken of de draadloos netwerk niet is uitgeschakeld op de pc/laptop.
Kan een kwestie van een schakelaar zijn. Anders even de router uit en dan na ongeveer 30 seconden weer aan doen.

Met het netwerk is niets mis. Ik kan er met mijn android gewoon op en de laptop heb ik nu bij mij thuis staan en gaat probleemloos draadloos op mijn netwerk mee.

staat het andere netwerk wel "aan" in Windows als het binnenbereik is? en op automatisch verbinden.
router uit en aangezet na 30 seconden?

Laatst bewerkt:
SSID (naam) uitzenden staat aan in de router?

De adapter van sommige laptops (oudere? Acer) komt niet verder dan kanaal 10
Als de router een kanaal daar boven kiest, dan ziet de laptop deze niet meer.
Verder lastig om wat nuttigs te zeggen zonder meer kennis van het netwerk.
De router 30sec aan en uit zetten, zoals eerder gepost is een goede suggestie om mee te beginnen, al gedaan?
De adapter op nieuw instellen is ook nog een optie, die (heel) misschien helpt.
Dat doe je door in apparaat beheer rechts te klikken op de adapter en voor uitschakelen te kiezen.
Vervolgens doe je hetzelfde en dan kies je voor inschakelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan