netwerkverbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Laatst nieuwe pc gekocht (packerd bell),hier zat een modem en een netwerkkaart in.Heb de modem eruit gehaald en de netwerkaart laten zitten.Internet via de kabel (multikabel,provider quicknet) met de netwerkkaart die al in het systeem zat.Hoefde alleen maar de kabel in te pluggen in mijn netwerkkaart en internet deed het(klopt dit ,hoef ik niks in te stellen??,moest bij win 98 wel).Nu heb ik wel twee netwerken staan bij mijn netwerkenverbindingen.Eentje heb ik uitgeschakeld,denk zelf dat dat mijn vervangen modem was ???????
1e netwerk= 1394 netwerkkaart (nu uitgeschakeld)
2e netwerk= Realtek RTL 8139/810x family fast ethernet nic.
Nu is mijn vraag klopt dit allemaal of kan ik het een en ander checken aan mijn verbinding(internet toch wel via quicknet nu?????,lijkt mij wetrouwens ??????)

Wat is het probleem dan? Je hebt toch internetverbinding, of ging het daar niet om??:8-0:

en je kunt zo controleren welke kaart die van het internet is, door er gewoon 1tje uit te schakelen en kijken of je nog op internet kan, maar aangezien jij maar 2 "zichtbare" verbindingen hebt, en je er 1 hebt uitgeschakeld, maar je nog wel op internet kan, heb je dus de goede uitgeschakeld

moest bij win98 mij aanmelden bij het internet,nu heb ik(xp home edition) gewoon de plug erin gedaan en zat op internet.Werd niet gevraagd om iets in te stellen,ben ik dan dus nu automatisch verbonden met mijn EIGEN provider,is dit te checken ?

Ik neem aan dat je niet een nieuwe internet verbinding hebt afgesloten, dus het lijkt mij dat vanzelfsprekend dat je nog bij je eigen provider zit, of dit te checken is weet ik ook niet :confused:

1394 is meestal firewire kaart.

Krijg je wel mail binnen, dat zou je volgens mij namelijk wel moeten instellen.
Meteen op het inetrnet zonder iets in te stellen, proficiat dan heeft xp het meteen goed gedaan.
En als jouw provider je had afgesloten dan kon je nu het internet niet op, dus je gaat gewoon via jouw provider het internet op.

suc6.

heb de 1394 nu uitgeschakeld staan,heb mijn mail wel moeten instellen dat klopt.Vond het alleen een beetje vreemd want een kennis had de aldi pc gekocht ook met een netwekkaart alleen die kon het internet niet op,moest opnieuw aanmelden,terwijl die ook op xp is.
Vandaar dat ik een beetje begon te twijfelen.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan