netwerkwachtwoord in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guidolavespa

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2001
Bij gebruik van outlook 2002 en meerdere accounts vraagt outlook telkens terug om het netwerkwachtwoord. Niettegenstaande het vinkje aangekruist staat dat te onthouden .

Iemand een idee?

Er is geen sprake van windows XP

Al eens geprobeerd, maar lijkt toch is anders in XP !

Heeft geloof ik niets met het besturingssysteem te maken, zou het verder niet zo gauw weten, sorry. Iemand anders?

ondertussen gevonden,

bij extra - instellingen voor verzenden en ontvangen - groepen definiëren kan je het controleren van emailaccounts uitzetten, zo wordt één mailbox slechts eenmaal gecontroleerd maar kan er via meerdere accounts, eigenlijk aliassen verstuurd worden

En welke windows gebruik jij en en welke versie van outlook?

Windows XP
Belangrijk Verwijder niet de hoofdsleutel Protected Storage System Provider. Deze sleutel wordt niet automatisch opnieuw gegenereerd. Als u geen problemen hebt met het opslaan van wachtwoorden en uw wachtwoord niet meer weet, kan het verwijderen van de subsleutel van de gebruiker erin resulteren dat u uw e-mail niet kunt ophalen.

Opmerking Als u Windows XP gebruikt, moet u beheerdersrechten hebben om het systeemregister te kunnen bewerken.1. Sluit alle toepassingen af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regedit32 in het vak Openen en klik op OK.
4. Klik op de volgende registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
5. Open het menu Bewerken en klik op Machtigingen.
6. Klik op de account voor de gebruiker die momenteel is aangemeld en controleer of Lezen en Volledig beheer beide zijn ingesteld op Toestaan.
7. Klik op de knop Geavanceerd, controleer of de naam is geselecteerd van de gebruiker die momenteel is aangemeld, of Volledig beheer wordt vermeld in de kolom Machtiging en of Deze sleutel en subsleutels wordt weergegeven in de kolom Toepassen op.
8. Klik op Toepassen en vervolgens op Ja wanneer wordt gevraagd of u wilt doorgaan.
9. Klik tweemaal op OK.
10. Dubbelklik op de sleutel Protected Storage System Provider om deze uit te vouwen en klik op map voor de subsleutel van de gebruiker die zich direct onder de sleutel Protected Storage System Provider bevindt. Klik op Verwijderen in het menu Bewerken en klik op Ja in het waarschuwingsbericht.

De map voor de subsleutel van de gebruiker ziet er ongeveer zo uit:

S-1-5-21-124525095-708259637-1543119021-16701

Opmerking Voor elke gedefinieerde identiteit kan een subsleutel onder de sleutel Protected Storage System Provider staan. Als u dit probleem wilt oplossen voor alle identiteiten, moet u daarom alle mappen voor gebruikerssubsleutels verwijderen onder de sleutel Protected Storage System Provider.
11. Klik in het menu Bestand op Afsluiten en start de computer opnieuw op.

Naar boven

Het wachtwoord opnieuw invoeren
Deze procedure is hetzelfde voor Windows 98, Windows ME, Windows NT 4.0, Windows 2000 en Windows XP:

1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.

Opmerking Klik in Windows XP op Start en op Configuratiescherm.

2. Dubbelklik op het pictogram E-mail (of Fax of E-mail).
3. Klik Profielen weergeven, selecteer de account die problemen veroorzaakt en klik op Eigenschappen.
4. Klik op de knop E-mailaccounts.
5. Controleer of het selectievakje Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen is ingeschakeld en klik op Volgende.
6. Selecteer in het dialoogvenster E-mailaccounts de account die problemen veroorzaakt en klik op Wijzigen.
7. Voer onder Aanmeldingsgegevens het wachtwoord in en schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in.
8. Klik op Volgende en op Voltooien.
9. Start Outlook en gebruik de opdracht Verzenden en ontvangen om te controleren of uw wachtwoord is opgeslagen.

Voer bovenstaande nog eens uit. Als je dat gedaan hebt wat gebeurt er dan? Krijg je weer de melding dat je het wachtwoord in moet voeren?

fout opgetreden

als ik de sleutel probeer te verwijderen krijg ik een foutmelding die zegt dat er een fout is opgetreden bij het verwijderen van de sleutel en dat deze dus niet verwijderd kon worden. Als ik dat een paar keer probeer, dan blijft 'ie dat zeggen. Om dan door te gaan met de procedure, terwijl die sleutel dus niet verwijderd is, lijkt me dan wat zinloos. Of niet?
Dank in ieder geval vast voor het meedenken!
:(

Heb je wel administrator rechten? Probeer het eens in veilige modus en zet je outlook dan niet aan (mocht je dat wel hebben)

:-(

die sleutel is hardnekkig. Ook in de veilige modus wil 'ie d'r niet uit!

Outlook wellicht aanstaan? Heb je admin rechten of log eens in als administrator en probeer het dan nog eens

outlook aan?

Ik heb niets aangezet nadat ik in veilige modus ben opgestart (dus ook outlook niet). Ik heb admin recht maar voor de zekerheid de procedure ook nog herhaald in het account "administrator".

Zeker een free abbonement van Wanadoo?
Die weigert simpelweg zonder ingebeld te hebben bij wanadoo.
Daar is weinig an te doen, heb ik ook, dus dan moet je alleen maar webmailen, tja het is niet anders dan.

tiscali

Nee, ik heb een abonnement bij Tiscali (nu overgenomen door KPN).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan