Netwerkwachtwoord wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Ik zit men een probleempje met de netwerkwachtwoorden.

Gebruikers loggen in op een beveiligde web site.
Om toegang te krijgen moeten zij inloggen, IE toont de gebruikers automatisch een Netwerk inlogscherm;
netwerklogin1kh.jpg

Probleem is het vinkje dat gebruikers kunnen zetten.
Dit lijkt handig ondat het systeem de volgende keer automatische voor de gebruiker inlogt.
Waar worden deze gegevens echter neer gezet?
Als na een maand een gebruiker een nieuw wachtwoord krijgt log het systeem automatisch in het oude wachtwoord, dat gaat dan natuurlijk fout, er verschijnt dan wel dit inlog scherm weer opnieuw, gebruiker en domein blijven natuurlijk het zelfde, alleen lijkt IE niets te doen met het juiste wachtwoord wat dan ingevuld wordt. Ik vermoed dat de oude opgeslagen waarde toch gewoon door IE gebruikt wordt om in te loggen, wat natuurlijk fout blijft gaan.
Waar kunnen gebruikers dit netwerkwachtwoord op hun eigen PC verwijderen?
Voor zo ver ik kan na gaan wordt dit niet in een cookie gedaan maar ergens anders, maar waar?

Laatst bewerkt:
Wat jij zegt is raar vind ik. Dat IE de instellingen onthoudt. Dit zou niet moeten namelijk, nieuw wachtwoord is nieuw wachtwoord.

Het gaat in ieder geval om de credentials. Deze kun je met dit filetje uitschakelen:
http://www.mess.be/_downloads/disablenetcreds.reg

Daar vind je een bestand dat een registerwijziging aanbrengt.
Als je het registerbestand hebt gedownload, dubbelklikken en op JA om het registerbestand toe te passen.

Of de optie "gebruikersnamen en wachtwoorden onthouden" in Internet Explorer (Tabblad inhoud, autoaanvullen) hier van op invloed is weet ik niet maar dat kun je proberen.

Dat het raar is ben ik met je eens, probleem is dat gebruikers binnen het betreffende domein (circa 900) niet hoeven in te loggen (single login). Voor gebruikers in andere domeinen (er ligt een trust) zijn NT accounts zonder Outlook aangemaakt.
Standaard hebben deze account echter een wachtwoord termijn van één maand (niet te wijzigen, bedrijfs beleid...).
Zou men op het domein zelf zou inloggen met een dergelijk account krijgt men een waaschuwing dat het wachtwoord verloopt binnen x dagen wat normaal is voor NT/XP account, als men echter vanuit een ander domein inlogd krijgt de gebruiker geen waarschuwing én heeft ook niet de mogelijkheid zelf het wachtwoord te wijzigen.
Nu is dat allemaal wel op te lossen door maandelijk een actie te doen waabij we van circa 100 account het wachtwoord veranderen.
Gebruikers weten dit en melden zich als ze er niet in komen, ik geef ze het nieuwe wachtwoord en men kan weer verder.
Vervelende is echter als men in het verleden dat vinkje heeft aangezet.
Ondanks dat de juiste gegevens ingevoerd worden lukt het niet meer om in te loggen.
Met een account waarbij niet het vinkje gezet is lukt dit zonder problemen.

Omdat het om gebruikers gaat waarvan het beheer uitgevoerd wordt door een andere ICT leverancier is een reg oplossing geen optie.
Ik denk ook de oplossing eerder bij je laatste optie te vinden is. Ik ga even na kijken of men hier ook toegang toe heeft (vrees het niet).
Mocht men hier niet bij mogen komen weet ik in ieder geval waar ik de helpdesk medewerkers van die ICT leverancier naar kan laten kijken.

Laatst bewerkt:
Succes ermee in ieder geval.

Ik snap wel je probleem maar weet zo niet of ik dáár een oplossing voor heb. Ik werk vooral met stand-alones en heb relatief weinig ervaring met grote netwerksecurity.

Toch nog maar even een reactie ook al is het al een wat ouder bericht.
Probleem lijkt zich vooral voor te doen bij oudere IE versies, een hogere versie van IE heeft voor de meeste gebruikers het probleem opgelost.
Waar IE echter deze gegevens opslaat blijft mij een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan