network error

Status
Niet open voor verdere reacties.

thienpont

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Ik werk met windows xp,
telkens ik opstart krijg ik de melding:
kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
kan iemand mij helpen?

Heeft 't gewerkt - deel je bestanden vanaf de client naar de host - deel je bestanden vanaf de host naar de client - deel je mappen vanaf de client naar de host - deel je mappen vanaf de host naar de client - deel je schijven vanaf de client naar de host - deel je schijven vanaf de host naar de clieb - hoe heb je je netwerk geactiveerd : middels de Wizzard ? - heeft 't netwerk een naam gekregen - hebben de pc's een unieke naam binnen het netwerk - heb je ooit in de verkenner de client kunnen zien vanaf de host - heb je in de verkenner ooit de host kunnen zien vanaf de client......... ???

M.a.w. je geeft zo weinig informatie dat het aantal vragen dat eventueel gesteld kan worden legio is............... (al overdrijf ik natuurlijk in de vraagstelling ;) )

hallo pasja,

kan het iets te maken hebben met norton anti virus?
ik moet deze altijd uitschakelen om verbinding te krijgen met met mijn internet.
:confused:

groeten thienpont

:8-0:

Lijkt me niet helemaal clean die PC van jou

TrendMicro Online Virusscan

Laat daarna je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Helaas (of misschien wel gelukkig ;) :D ) ken ik Norton niet. Ik lees wel heel vaak problemen direct of indirect door Norton. (Mijn virusscanner werkt al sinds 1989 !!!!! probleemloos en zonder conflicten met hard en / of andere software en heeft tot op de dag van vandaag alle virussen die mij trachtten te infecteren, kunnen arresteren.)

Kijk naar mijn vraag / vragen en kijk ook naar de suggestie van Hans hierboven.

Echter, de allerbelangrijkste vraag / inmiddels vragen zijn / blijven :

werkte het eerder wel en werkt het als Norton wordt uitgeschakeld.......... ?

Laatst bewerkt:
ja het heeft gewerkt ook als die norton geinstaleerd was,
ik ben nu begonnen met die online scan en ga de raad van Hans eens proberen te volgen, ik bericht later wat het resultaat is,
alvast bedankt voor de raad,
groeten Thienpont

Gelet op 't feit dat het gewerkt heeft, is dat wellicht de beste manier om het probleem te gaan benaderen.

Suc6!

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een anti virusprogramma internet blokkeert, heb je het niet toevallig over een firewall?

Een combinatie van soft- en hardware dat netwerken van elkaar scheidt en daardoor de veiligheid van één van de twee netwerken vergroot. Een firewall wordt vaak gebruikt om een bedrijfsnetwerk te scheiden van Internet.

Bron: Computerwoorden.nl

Installeer eens Sygate Firewall. Aanrader!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan