Network key

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramBoot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Ik heb al een paar weken ruzie met m'n wireless connectie (Linksys WRT54G). Ik ben wat aan het stoeien geweest en het eindigde met het resetten van de router. Nu is m'n connectie alleen aan het vragen naar een network key. Geen idee wat dat is en waar ik die vandaan kan toveren. Is er iemand die daar een oplossing voor heeft?
Alvast bedankt,

Bram Boot

Je networkkey oftewel WEP sleutel oftewel WPA sleutel is een code van 26 letters en cijfers ( 0 t/m 9 en A t/m F) welke in je router en je netwertkkaart zijn ingevuld.

Computers zonder deze code kunnen niet op jouw draadloos netwerk.

Door je router te resetten is de code uit jouw router gewist en staat je beveiliging wagewijd open. Je netwerkkaart in je pc is nog wel beveiligd dmv deze code.

De oplossing:
Je zult de router en je netwerkkaart/usb-stick allebei moeten voorzien van dezelfde code die je zelf kunt verzinnen.

Kijk hier ook even

PS,

je komt als volgt in je router:

start>uitvoeren. typ hier cmd en klop op enter. In het volgende venster typ je ipconfig en weer enteren.

Je ziet nu een aantal regels waarvan er één "standaard gateway" is met een ipadres erachter. Dat zal iets als 192.168.1.1 zijn.

Open Internet Explorer of FireFox en typ in de adresbalk http://192.168.1.1 op wat het ipadres van de standaard gateway ook maar is.

Je bent nu in je router waar je wellicht een wachtwoord moet invullen. Probeer admin of kijk in de handleiding dawel de website van de producent van je router.

De volgende vraag is dan waar je je network key kunt veranderen?

in je router zit een tabblad security of iets van die geest

Je netwerkkaart:
start>instellingen>netwerkverbindingen. Draadloos netwerk>rechtermuisklik en kies eigenschappen. Tabblad "draadloze netwerken". Hier zie je jouw netwerk. Eén keer klikken en dan klikken op "eigenschappen". Op het tabblad koppeling vul je je sleutel in.

TIP!! gebruik het programma Any Password voor het maken en opslaan van je web- en andere sleutels of vraag mij er één te maken.

Nog een tip:

vul de sleutel eerst in in je router en reboot deze. Daarna wordt je verbinding waarschijnlijk verbroken. Nu vul je hem in in je netwerkkaart en dan ga je weer verbinding maken en moet alles het doen. Je kunt ook je router met een kabeltje even aan je pc hangen das wel zo makkelijk

Kies maar:

28BA6FAF97C70E55C3A576CC27
F301B5B6FD93DA14FC4D7859DB
C63158B2E910131DC3ED943464
9F41C1BABCEB3206CA2C515516

Hier al gekeken?

de hierboven gegeven link met leesvoer geeft een handeiding voor jouw model router.

Hartelijk bedankt!

Ik heb nu een draadloze connectie. Het enige rare is dat ik nu drie connecties onder in de balk heb. Maar dat is iets waar ik morgen weer mee kan gaan stoeien.

En ik had net even dat de verbinding weer uitviel... Maar laten we het erop houden dat dat toeval was.

Bedankt!

De drie connecties waar je over praat zijn waarschijnlijk:

1] de verbinding van je bekabelde netwerkkaart die nu niet aangesloten is en waar wellicht een rood kruisje doorheen staat (bijlage 1)

2] de verbinding met je draadloze netwerkkaart die naar behoren werkt en waar dus geen rood kruisje doorheen staat (bijlage 1)

3] een aaduiding voor je signaalsterkte (bijlage2)

Bijlagen

• verbinding.jpg
    verbinding.jpg
    2,4 KB · Weergaven: 64
  • signaal.jpg
    signaal.jpg
    1.018 bytes · Weergaven: 601
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan