Network Stumbler

Status
Niet open voor verdere reacties.

muijs085

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2003
kan iemand mij vertellen hoe het programma Network Stubler werkt, en hoe ik het het beste kan gebruiken. Heb geen internetprovider meer en wil af en toe even op een onbeveilgd netwerk mijn mail binnen halen. Iemand suggesties of ideeen?

Nee ik ken het programma ook niet.
maar ik vind het ook niet netjes dat je zo wilt internetten. Een ander voor jou plezier laten betalen.
ik vind de vraag eigenlijk hier ook niet thuis horen.
maar wie weet zijn er wel handleidingen te vinden op het www.

Op deze pagina staat een kleine uitleg over NetStumbler.
Ik denk trouwens niet dat het een programma is om connectie te maken maar om te zien hoeveel en wat voor netwerken er in de buurt zijn.

Als er een netwerk naar jou keuze is kun je daar verbinding mee maken door de kiezen voor Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen.
Dubbelklik op je draadloze netwerkkaart en kies voor alle netwerken weergeven (even uit m'n hoofd, ik weet zo even niet hoe het precies is).
Op die manier krijg je verbinding met dat netwerk.

Het is inderdaad gewoon een programmaatje wat laat zien welke eventuele "open" netwerken er in de buurt zijn.
Dus ook zgn. hotspots of mensen die bewust hun internet verbinding open laten staan vanuit sociaal oogpunt.
Er zijn er tientallen hier in Mokum. Er wordt vaak onterecht vanuit gegaan dat het allemaal mensen zijn die het niet snappen, maar er zijn er echt genoeg die een ander ook wat gunnen.
Een beetje positief blijven denken.
Maar om op Network Stumbler terug te komen, het is geen wonder of goochelprogramma, je kunt het eerder zien als de display van je radio.

Fonz

Ook bij bijvoorbeeld tankstations heeft KPN hotspots neergezet die open toegankelijk zijn.

Netstumbler werkt met een heleboel draadloze netwerkkaarten. Het geeft aan of er draadloze netwerken in de buurt zijn, en of deze secured zijn of niet. Maar je kunt er niet mee naar connecten naar die netwerken. Sterker nog, je moet eerst netstumbler afsluiten voordat je naar dat netwerk kan connecten. Netstumbler schakelt namelijk de wireless zero configuration uit.

Houd er rekening mee dat dit gezien kan worden als computervredebreuk. Ook al kom je niet iemands computer binnen, je maakt wel gebruik van zijn netwerk.

Er zijn overigens ook sleutelhangers te koop die aan geven of er een hotspot in de buurt is. Alleen weet je dan niet of het beveiligd is.

Ik heb daar eens navraag naar gedaan.
En tot op heden worden AP's gezien als stralen in de vrije ether waar een ieder gebruik van mag maken.
Het is aan jou of je daar gebruik van maakt.
Is het onwetendheid, is het misschien netjes om even te waarschuwen, voor de andere mogelijkheden geldt dat het gemak de mens dient.

Dat is weliswaar technisch gezien het geval, maar aan de andere kant zit daar ook een netwerk en een internetverbinding achter waar iemand anders voor betaalt.

Als je je voordeur open laat staan, mag ik toch ook niet zomaar naar binnen lopen, je tv aanzetten en je bier opdrinken?

Hoewel, het idee is natuurlijk niet verkeerd :p

Geplaatst door hangmat
Als je je voordeur open laat staan, mag ik toch ook niet zomaar naar binnen lopen, je tv aanzetten en je bier opdrinken?

Maar als je veel bier in je ijskast hebt staan loop je wel een verhoogt risico natuurlijk, dat er mensen bij je binnenkomen :D

Geplaatst door hangmat
Dat is weliswaar technisch gezien het geval, maar aan de andere kant zit daar ook een netwerk en een internetverbinding achter waar iemand anders voor betaalt.

Het blijven toch echt vrije etherfrequenties of wil jij ook al naar "betaal" radio?
Alles wat zich in de vrije ether bevind mag men in Nederland ontvangen.

Fonz

Alleen heeft voor het uitzenden van een bepaald signaal wel iemand betaald. Dat is iets anders dan het publieke bestel. Maar deze discussie zal altijd blijven bestaan, net als de discussie of alles op het internet voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn ("je zit op internet dus mag ik op je pc").

Dat is een heel ander verhaal en niet te vergelijken. Voor die dingen die op het internet beschikbaar zijn moet je moeite doen om het te verkrijgen. Om een vrij ether signaal NIET te willen ontvangen moet je meer moeite doen dan het wel te kunnen ontvangen. Probeer maar eens radio drie NIET te ontvangen.

Fonx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan