new record in subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Is het mogelijk om via het commando <Docmd.GoToRecord> rechtstreeks op een subform een nieuw record aan te maken. Dit lukt op deze manier niet:
Code:
DoCmd.GoToRecord , Form!subfrmBesprekingAanvulling.Form, acNewRec
Op deze manier lukt het wel.
Code:
Me.subfrmBesprekingAanvulling.SetFocus
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Je kunt het subformulier in de Gegevensinvoermodus zetten. Overigens lijkt het mij niet wenselijk; een subformulier is afhankelijk van een record op het subformulier. Als het subformulier in Nieuwe record modus staat, dan moet er dus wel een hoofdrecord zijn.

Laatst bewerkt:
In een gerelateerde tabel houd ik alle opeenvolgende gesprekken op datum bij. Wanneer de gebruiker een aanvulling toevoegt aan een eerder gesprek wordt de datum van de dag dat het vervolggesprek aanvangt automatisch in de gerelateerde tabel opgeslagen. Dit subformulier staat op "AllowAdditions = False", "AllowDeletions = False" en "AllowEdits = False". Maar op het moment de gebruiker op de knop <Vervolggesprek> drukt moet er een nieuw record in het subformulier aangemaakt worden en de datum van die dag erin opgeslagen worden. Volgende code werkt perfect:
Code:
    With Me
        .subfrmBesprekingAanvulling.Form.AllowAdditions = True
        .subfrmBesprekingAanvulling.SetFocus
        DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
        .subfrmBesprekingAanvulling.Form!dGADatum = Date
        .subfrmBesprekingAanvulling.Form.AllowAdditions = False
        .cmbBEntiteit.SetFocus
    End With
Ik dacht regel 2 en 3 samen te kunnen vatten.

Als ze helemaal niks mogen, kun je net zo goed met een Recordset werken en de datum toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan