Newbie - Hoe pas ik de header aan, deze blijft als achtergrond staan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

moeskel

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Goedemorgen allemaal,

Ik ben vorige week voor het eerste begonnen met Joomla....wat een uitzoekwerk zeg!

Maar ik stuit op een probleem waar ik maar niet uit kom. Ik heb nu de template Beez_20. Deze heeft aan de bovenkant een "header/balk". Deze is blauw, met golven erin, tekst Joomla erin en aan de rechterkant een groene balk.

Nu ben ik er inmiddels achter hoe ik op deze plek mijn eigen plaatje kan zetten. Dat lukt dan ook, maar de oorspronkelijke balk blijft nu als "achtergrond" staan. En ik zie maar niet waar ik dit weg kan halen.

Kan iemand mij hiermee helpen aub?

Met vriendelijke groet,

Hoi moeskel,
Die staat er in als background-image op regel 94 van het stylesheet personal.css (zegt Firebug bij het bekijken van de demo):
Code:
.logoheader
{

background: #0c1a3e  URL(../images/personal/personal2.png) no-repeat bottom right ;
	color: #fff;
	min-height: 200px;
	margin: 0em 10px 0 10px !important;

}
Wil je een witte achtergrond, dan laat je de hele regel background: ...; weg.
Wil je er wel een kleurtje achter hebben, dan zet je er alleen het kleurtje in, bv. background: #0c1a3e; (dat is in dit geval donkerblauw).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dank je wel...ik ben in de css gegaan, maar als ik nu het aangepaste wil opslaan krijg ik de melding "kan gegevens niet opslaan. Er is een fout opgetreden. Het bestand css/personal.css kon niet opgeslagen worden.

Wat kan ik hier nou fout hebben gedaan?

Daarnaast nog 1 andere vraag. Wellicht gebeurt dit alleen nu. Maar als ik mijn safari scherm kleiner maak, dan maakt hij ook de website smaller. Waardoor dus de horizontale navigatiebalk steeds korter wordt gemaakt en de verschillende onderdelen onderdelen onder elkaar worden gezet.

Heb ik weer op een knop gedrukt waar ik niet aan had moeten zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan