newbie : linux suse 10.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicBiglia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
10.2 net geinstalleerd, maar : het is qwerty en ik weet niet hoe ik moet connecteren op m'n draadloos netwerk, het lijkt me ingewikkeld :s

kan iemand me helpen ??

greetz

Voorzover ik weet (en daar heb ik ook hier een topic over geopent toen) was er geen driver te vinden voor enige draadloze netwerkkaart voor suse... dus als je perse in suse wilt blijven werken, zul je of zelf zo'n driver moeten schrijven (niet aan beginnen) of toch op bedraad internet gaan werken :(

dus.. geen draadloos, jammer...

dan : ik heb hier ook nog mandriva 2006, maar, dat vind ik de beste hoor, maar ik had hem ervoor geinstalleerd, maar als ik hem heropstarte en ik koos in de bootloader voor linux, dan flikkerde het scherm en kon ik niets doen, weet iemand hoe dit komt...

Als je voor Mandriva gaat zou ik voor Mandriva 2007 Spring edition gaan.

Deze ziet je draadloze netwerkkaart zo ie zo, en dan moet je even zorgen dat je het cd'tje met de Windows drivers hebt klaarliggen.

Mandriva komt dan met een Grafische Ndiswrapper tool waar je naar de drivers moet verwijzen.

Zo is het vrij simpel te installeren :)

Geen draadloos op suse ? Yea right:)

Ik heb ooit eens suse op mn laptop gedraaid, en draadloos ging perfect. Alleen bij die allernieuwste devices of van die heel exotische zal je mss geen driver onmiddelijk vinden...

In het slechtste geval kan je ndlswrapper gebruiken om de windows driver op linux te porten, maar dat is niet echt simpel....

EDIT: Ok, blijkbaar is het al iets simpeler geworden op mandriva:)

Laatst bewerkt:
wifi onder linux lukt veel mensen wel en veel mensen niet...

Welke distro (versie nieuw en populair) maakt niet zoveel uit, probleem ligt weer eens vooral bij de fabrikanten van de kaartjes.

Er is bakken info te vinden over hoe met wat en waarom in de diverse fora.
Ik weet niet of dat in dit forum ook zo is (zal wel), in het nedlinux-forum i.i.g. wel.

Ik heb zelf alleen wifi ervaring met m'n psp, vond de beveiliging al een enorm gedoe en hou het graag op bedraad.......

Jah het zijn voornamelijk die broadcom kaartjes...
Dit is op te lossen met Ndiswrapper.
Maar dan moet je losse driver files hebben en iedere fabrikant levert .exe bestanden aan.
Zucht...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan