newbie vraagje over acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsje26

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
he hallo daar allemaal ik had een vraagje over ms acces.

Ik ben sinds kort penningmeester van een vereniging en nu wilde ik graag het een en ander bij gaan houden met ms acces. zoals bv een adressen lijst, betalingen die gedaan moeten worden en inkomsten uit lidmaatschap enz.

nu heb ik op school wel acces gehad, maar dat is al weer een tijdje geleden.

nu wilde ik dus vragen of iemand ergens een site weet waar een beetje een duidelijke uitleg van acces staat hoe ik dit voor een vereniging het beste zou kunnen doenof misschien een site waar al iemand een database van een vereniging op heeft staan die die zelf heeft gemaakt en die ik zou kunnen gebruiken.
ik heb zelf office xp

alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

henny

bedankt voor de snelle reactie.

maar weet er ook iemand of er ergenms een inetrnet site bestaat met voorbeelden van acces complete databases dus bv van een vereniging en dat je die dan kunt aanpassen naar eigen inzicht.

groetjes

Geplaatst door larsje26
bedankt voor de snelle reactie.

maar weet er ook iemand of er ergenms een inetrnet site bestaat met voorbeelden van acces complete databases dus bv van een vereniging en dat je die dan kunt aanpassen naar eigen inzicht.

groetjes

Op het internet ga je dit niet vinden. Zoiets noem ik een database op maat. Maar vertel eens wat je EXACT wil. Dan kunnen we meer richtlijnen geven. Ik heb hier een prog. voor een schuttersclub, maar die kan ik je niet doorsturen.
1° 70 Mb ( High res. achtergronden)
2° Privacy

Maar moeilijk is dit niet. maar laat weten wat je wil.

Op het internet ga je dit niet vinden. Zoiets noem ik een database op maat. Maar vertel eens wat je EXACT wil. Dan kunnen we meer richtlijnen geven. Ik heb hier een prog. voor een schuttersclub, maar die kan ik je niet doorsturen.
Vertellen dat je iets hebt en het vervolgens niet willen geven heeft larsje26 niet veel aan.

Larsje26,

Er is heel veel over access geschreven op internet.
Zie bijvoorbeeld http://www.leren.nl/rubriek/computers_en_internet/software_ontwikkelen/databases/access/
Een redelijk goede basiscursus is te vinden op http://www.sip.be/cursus/access/inhoud.htm

Een startpunt voor je eigen programma kun je vinden op http://home.planet.nl/~digihans/
of op http://www.anoiksis.nl/dagstaat.htm

Groet,

Bart

het gaat om een schietvereniging.

ik zou dus graag de adressenlijst willen bij houden en de contributie die men moet betalen en hoe en wanneer die contributie is betaald dus bv per bank of contant, verder nog gegevens over baanhuur en dergelijke en dat ik mooie facturen naar de leden kan sturen enz. en wie er als gast of als introducee is geweest en wat daar de opbrengsten van zijn allemaal van die dingen.

alvast bedankt weer.

groetjes

Met de links die ik je al gegeven heb moet je een heel eind kunnen komen.
Daar zit het meeste wat je nodig hebt al in.
Waar je ook nog kunt kijken is de site van Helen Feddema, die heeft ook veel goede voorbeelden van access toepassingen staan: http://www.helenfeddema.com/

Maar je zult de toepassing wel zelf moeten maken, dat zal niemand voor je doen. Als je tegen een probleem aanloopt kun je dat natuurlijk altijd posten.

Wat je eventueel nog kunt doen is andere schietverenigingen benaderen of die al zoiets hebben.

he allemaal alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
ik zal wel eens wat aan gaan klooien om het maar ff zo te noemen.
ik laat jullie weten hoe het gaat en als ik problemen tegenkom dan vraag ik wel weer raak.

toruwens. vanzwam , dat het een groot bestand is is geen probleem, mijn internet is snel genoeg, maar kan er ook wel inkomen dat dit ivm privacy niet de bedoeling is.

maar in ieder geval iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties en de hulp.

groeten

ik heb op internet wel wat handleidingen gevonden te weten het boek microsoft acces 2003 inside out wat door microsoft zelf is geschreven, het is wel in het engels en in pdf formaat, dus als iemand hier interesse in heeft laat het weten is een bestand van ongeveer 20 MB, maar is wel het complete boek van 1289 blz.

ook heb ik gevonden teach yourself microsoft acces 2003 in 24 hours van alison balter, dit is een bestandje van ongeveer 11 mb. wel ook in het engels geshreven.

dus mochten jullie interesse hebben in 1 van deze boeken die je dan zelf thuis kunt uitprinten, laat het dan weten en dan mail ik ze door die bestanden.

groeten remy

Geplaatst door larsje26

toruwens. vanzwam , dat het een groot bestand is is geen probleem, mijn internet is snel genoeg, maar kan er ook wel inkomen dat dit ivm privacy niet de bedoeling is.

groeten

Ik heb in dat verband, alle namen verwijderd, gezipt, bestand is nu zo'n 12 Mb. Als je wil kan ik het wel naar u sturen. geef maar een seintje.

als je dat zou willen doen heel graag dan heb ik alvast een goede utgangspositie.

alvast hartelijk bedankt.
groeten

Heb je een mailtje gestuurd. Stuur maar 1 terug, dan heb ik je mail-adres, en dan kan ik het prog doorsturen.

Is onderweg

Laat even weten of je het prog binnen hebt, denk dat er iets fout gelopen is, ging veel te snel naargelang mijn uoload.

Laatst bewerkt:
Zoals ik verwacht had, Kan niet besteld worden.

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<***********@telebyte.nl>
(reason: 552 5.2.3 Message size exceeds fixed maximum message size (15000000))

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mailscanner2.telebyte.nl.:
>>> MAIL From:<*********@skynet.be> SIZE=16590422
<<< 552 5.2.3 Message size exceeds fixed maximum message size (15000000)
554 5.0.0 Service unavailable

Ga proberen via yousendit.

Ok dit is gelukt. Je zal een email krijgen van yousendit. Het prog dat je dan moet downloaden is Fortlier.zip.

Laat maar iets weten.

ik heb het gedownload duurde een halve minuut dus het is binnen. alvast mijn hartelijke dank voor dit.

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan