News publiceren op je website

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
IK wil graag nieuws publiceren van diverse bronnen
Waaronder CNN, BBC, en vele anderen
Is dit toegestaan als je er de bron onder vermeld?
Met google nieuws vind je ook alles, en nu.nl publiceerd ook soms nieuws van andere bronnen

ik heb een paar mailtjes verstuurt maar hier geen reactie op gekregen

Kan iemand me meer vertellen of hier juridische maatregelen aan kunnen kleven

Jeroen
 
Volgensmij is er niks mee, zolang je de bron ermaar bij site. En niks veranderd aan het artikel.
 
inderdaad

dank u
maar soms veranderd zie nu.nl iets in 5 minuten maar dan moet ik ook wijzegingen doorvoeren
 
Een goed voorbeeld

Eers micheal jackson is overleden
Toen micheal jackson leeft nog sorry voor het eerdere bericht
Toen micheal jackson slechte omstandigheden
Dat was 2009 geloof ik

Bij nu.nl gaat dat dus heel snel ' dit is een voorbeeld'
als ik dus alles zo nauwkeurig bij moet houden

Het gaat vooral om nieuws wat er in de wereld afspeelt en mijn doel is om mensen bij elkaar te brengen en dat er een feedback stroom ontstaat
Vraag andwoord uitleg je kent het wel

Dus een blog
Waar mensen over de hele wereld kunnen communiceren

neem ook eens een kijkje en vertel uw verhaal

www.wonderful-story.com

Het is nog een jonge site
maar ik ben op zoek naar verhalen zoals de URL al doet vermoeden
 
IK wil graag nieuws publiceren van diverse bronnen
Waaronder CNN, BBC, en vele anderen
Is dit toegestaan als je er de bron onder vermeld?
Met google nieuws vind je ook alles, en nu.nl publiceerd ook soms nieuws van andere bronnen
Hangt er van af, ben je van plan om volledige artikelen te plaatsen of alleen een klein stukje met vervolgens een link naar het origineel? Dat tweede mag gewoon (google nieuws doet het inderdaad ook). Ook met bronvermelding mag je nieuwsartikelen niet zomaar volledig overnemen, nu.nl publiceert inderdaad veel ANP artikelen maar daar betalen ze dan ook voor. ANP is een persagentschap, ze verdienen hun geld met het verkopen van nieuws, CNN, BBC, etc. verkopen hun nieuws niet maar houden het op hun eigen site, als mensen BBC artikelen op jouw site gaan lezen loopt de BCC advertentie-inkomsten mis, je kunt je voorstellen dat ze dat niet leuk vinden.

Of, om uit voorwaarden van de BBC te citeren:
2.1.1 you may not copy, reproduce, republish, disassemble, decompile, reverse engineer, download, post, broadcast, transmit, distribute, lend, hire, sub-license, rent, perform, make a derivative work from, make available to the public, adapt, alter, edit, re-position, frame, rebrand, change or otherwise use in any way any BBC Online Services and/or BBC Content in whole or in part on your product or service or elsewhere or permit or assist any third party to do the same except to the extent permitted at law ("Restricted Acts");
 
Laatst bewerkt:
misschien een domme vraag:

als ik iets met google nieuws zoek mag ik dat stukje dan ook op mijn site zetten?
u zegd het tweede mag wel het tweede mag niet lol
 
Foutje, klein stukje plaatsen mag volgens mij inderdaad, volledig artikel niet.

NB: Ik ben geen jurist, er kunnen geen rechten worden ontleend aan mijn berichten :p
 
Laatst bewerkt:
lol

Daar gaat het niet om beste

ik zal het zelfde doen als google nieuws

Ik heb ook geen behoefte aan Zoveel tekst op mijn site van andere bronnen
Natuurlijk wel van mensen
 
mja, dat is uit "IK wil graag nieuws publiceren van diverse bronnen" moeilijk op te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan