Newsbin Pro (bleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobbel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Gebruik al jaren NBP, versie 5. Recentelijk weigert het programma posts die binnenkomen te downloaden, of dit nu via headeren of via nzb gaat. Bij het headeren begint het updaten/reloaden wel, maar stopt voor het compleet is.
Ik heb 3 connecties, die alle 3 qua progress stoppen op ongeveer 80 %.
Van instellingen heb ik geen verstand, daar blijf ik af als die door mensen die wel weten wat ze doen dat voor mij ingesteld hebben.
Mijn provider is Planet, die recentelijk nieuwe servers in gebruik heeft genomen. Vraag me af of daar een stuk van het probleem ligt. Draai onder Windows XP, met NAV. Heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet na updates.
Ik gebruik FTD lang genoeg om te weten wanneer ik een post niet meer kan gebruiken, en bovendien laat NBP dat ook wel zien. Ter controle heb ik bij FTD de nieuwste post die ik kon vinden binnengehaald, maar die deed ook niets. Ook een programma als Newsleecher of Grabbit werkt niet/heel even en doet dan niets meer.
Wie kan mij helpen of op het spoor zetten van een mogelijke oplossing. Heb ook alle Binaries4all en NBP forums al afgesjouwd, maar daar kwam ook niets zinnigs/bruikbaars uit.

Gebruik al jaren NBP, versie 5. Recentelijk weigert het programma posts die binnenkomen te downloaden, of dit nu via headeren of via nzb gaat. Bij het headeren begint het updaten/reloaden wel, maar stopt voor het compleet is.
Ik heb 3 connecties, die alle 3 qua progress stoppen op ongeveer 80 %.
Van instellingen heb ik geen verstand, daar blijf ik af als die door mensen die wel weten wat ze doen dat voor mij ingesteld hebben.
Mijn provider is Planet, die recentelijk nieuwe servers in gebruik heeft genomen. Vraag me af of daar een stuk van het probleem ligt. Draai onder Windows XP, met NAV. Heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet na updates.
Ik gebruik FTD lang genoeg om te weten wanneer ik een post niet meer kan gebruiken, en bovendien laat NBP dat ook wel zien. Ter controle heb ik bij FTD de nieuwste post die ik kon vinden binnengehaald, maar die deed ook niets. Ook een programma als Newsleecher of Grabbit werkt niet/heel even en doet dan niets meer.
Wie kan mij helpen of op het spoor zetten van een mogelijke oplossing. Heb ook alle Binaries4all en NBP forums al afgesjouwd, maar daar kwam ook niets zinnigs/bruikbaars uit.

ik heb dit dus ook, alleen op mn laptop dan wel, op de andere pc's boven niet.

nzb erin hij gaat van start, na een halve file zakt de snelheid naar 0 en staat er bij alle connecties done terwijl er nog een hele lijst staat...... vaag.....:shocked:

Wellicht kun je eens proberen om een payserver toe te voegen vooral omdat je denkt dat het probleem wel eens bij de servers van Planet zou kunnen liggen? Ikzelf merk ook aan de servers van @Home dat deze er vaker voortijdig de brui aangeven. Als je eens kijkt bij www.tweaknews.nl zul je zien dat je hun payserver voor 10 dagen gratis mag proberen. Ikzelf heb dit ook gedaan en ben overgegaan naar een maandelijks abonnement. Ik merk dat de downloads erg stabiel verlopen met een constante snelheid.

Succes! gkesler

Welkom bij Helpmij.nl

vraag verplaatst naar geschiktere sektie.

De sectie waar de vraag nu in staat:

Home > Helpmij.nl Forum > Internet en internet server applicaties > Nieuwsgroepen / Newsreaders / FTD > Newsbin Pro (bleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan