Newsleecher unable to connect error 10060 connection timed out

• Onderwerp starter Onderwerp starter Belin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Belin

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe computer en het lukt me niet meer om vanuit nieuwsgroepen te downloaden. Zover ik weet is een error 10060 een foutmelding m.b.t. een firewall. Ik heb NOD32, maar als ik die helemaal uitzet kan ik nog steeds niet downloaden. Nu heb ik gehoord dat het ook kan liggen aan de instellingen bij de internet opties in de explorer taakbalk.

Ik download vanuit een payserver Eweka. Ik heb Newsleechter v3.8 (trial). Maar ook vanuit Grabit werkt het niet. Ik heb de wachtwoorden al tig keer gecontroleerd en die kloppen gewoon. Zelfs de helpdesk van Eweka en van Abel Telecom (mijn provider) gebeld, en beiden zeggen ze dat het aan mijn firewall ligt. Maar ze kunnen me niet aangeven wat en hoe ik dat moet aanpassen.

Wie kan mij helpen?:confused:

Groetjes,
Belinda

Welke firewal heb je?
Nod32 is een virusscanner namelijk.

Oh, goeie vraag. Ik dacht dat NOD32 ook gelijk mijn firewall was. Dan heb ik waarschijnlijk helemaal geen firewall. Volgens mij zat die firewall automatisch bij mijn modem van Siemens. Ik flip de pan uit. Op mijn oude computer had ik alles staan met alle beveiligingen. Maar ik moet nu alles weer uitzoeken wat voor proggies ik erop moet zetten om mijn internetgebruik te beschermen.
Ik kan je dus geen antwoord geven, ik heb geen flauw idee:confused:

Heb je XP?
Waarschijnlijk staat dan de firewal van xp aan.
Dat kun je vinden in het beveiligheidscentrum en dat is te vinden in het configuratiescherm.

Ja ik heb XP en die heeft een firewall. Ik heb met spoed ook maar gauw Kaspersky Internet Security erop gezet. Kwam gelijk een Trojaan tegen!
In ieder geval heb ik nu dus een dubbele firewall. Weet je nu wat ik kan doen?:)
Oja, en mijn status (na mijn scannen en verwijderen trojaan) is nu geworden: Offline (Connect on demand). En als ik er een nzb file naar toe sleep, blijft hij het zeggen. Dus nu geen 10060 melding meer maar het bovenstaande.

Laatst bewerkt:
Zet dan die firewall van XP maar uit, 2 tegelijk is ook niet goed.
Kaspersky Internet Security zit als ik me niet vergis ook een firewall in.
Kijk eens wat er dan gebeurt.

Ik heb de firewall van XP uitgezet. Ondertussen Kaspersky Internet Security er ook afgehaald, want mijn computer werd supertraag. Ik krijg nog steeds de melding Connect error 10060. Tja, ik heb echt geen mazzel. Vandaag van ellende Panda Internet Security gekocht. Alles geïnstalleerd en wat denk je? Kan ik niet meer op internet!!!!
Dus alles er weer afgehaald. Ik had net zo goed lekker uiteten kunnen gaan van die 50 euro. En ik kan dus nog steeds niet downloaden. En daar word ik nou gek van! Aan de ene kant wil ik me erbij neerleggen en aan de andere kant kan ik het niet uitstaan en ben ik van alles aan het proberen. Ik hoop dat je nog een goed tip hebt.( of mijn computer kan overnemen ha,ha,ha):p

Zoals het er nu uit ziet heb ik een vette virus of een Trojaan waar ik op moet gaan jagen. Hoogswaarschijnlijk is dit toch de oorzaak.
Maar evengoed bedankt voor het meedenken!
:thumb:

Geen dank, laat even weten als het weer opgelost is.

Het is helaas nog niet opgelost. Ik heb geen virussen en trojanen meer, maar kan nog steeds niet op nieuwsgroepen downloaden, krijg nog steeds dezelfde melding helaas....

Error 10060

Beste Belin,

Kort geleden had ik het zelfde probleem.
Ik kreeg van mijn payserver het advies om de poortinstelling van "119" te veranderen in
"583"en.............het werkte weer.
Succes.;)

Ik heb hetzelfde probleem ook een 10060 error en ik heb ook de port al veranderd maar niks werkt. Daar betaal je dan voor:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan