NFORCE2 op FSB 133 (leadtek K7NCR18D)

• Onderwerp starter Onderwerp starter guus4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

guus4

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Ik heb een leadtek K7NCR18D moederboard met een NFORCE2 chipset.
Verder AMD 2200 en 512 DDR PC2700 ram
Bij dit moederbard heb ik zelfde problemen als een ander met moederboard chipset NFORCE2.
Kan alleen PC laten lopen op FSB 100 Mhz.
Als ik in BIOS FSB op 133 MHZ instel dan loopt PC vast na POST. (Ook met XP install setup).
Ik kan wel via expert plus aggressive settings de FSB zover instellen (per 1 MHZ) dat bij 130 wel opstart, maar systeem lijkt erg onstastabiel.
Bij branden van CD loopt PC vast rest erg traag etc.
Krijg het dus niet voormekaar om CPU op 100% stabiel te laten lopen.
Al 3 lange dagen mee bezig geweest NFORCE2 chipset

FSB op 133

Dit soort problemen worden soms veroorzaakt door een te zwakke voeding.

Die moet in jou geval minimaal 300 Watt zijn (en dat is echt minimaal zeker indien je ook nog een zware videokaart gebruikt)

Daarbij komt nog dat een 300 Watt voeding van slechte kwaliteit ook al voor een onstabiel systeem kan zorgen.

Maw. Wat voor voeding heb je?

Suc6

heb 350 watt voeding zou toch genoeg en goed moeten zijn ??
Of kan ik beter dan nog zwaardere duurdere voeding kopen enermax ?? zou dit helpen ?? weet niet (powerline.nl case Midi 6063 open side Zilv. 350w )
CA320048.gif

Maar moet zeggen heb ook vette video kaart
Leadtek Ti4800 128 mb 8AGP.
En 2 harde schijven
1 Brander
1 DVD speler

Laatst bewerkt:
FSB

350 Watt is niet overbemeten maar dat zou in principe genoeg moeten zijn.

Ik wil niet zeggen dat de voeding het probleem niet is maar de kans daarop acht ik klein.

Heb je andere zaken als CPU temp, al gechekt?

Grtz.

heb gechecked met oude video kaart Gforce2
en hierbij ging het wel goed .
Dus denk ik mischien toch de voeding omdat oude videokaart veel minder vermogen nodig heeft
denk je ook niet ???
Ik ga denk ik eerst maar eens een goede voeding kopen en zie dan wel verder mischien is die 350 watt wel chinese watts (case met voeding was 45 euro vandaar)
CPU temp etc is goed stabiel 47 graden

FSB

Hmm, idd. als je CPU koel genoeg is dan zal hyet idd. de voeding zijn.

Suc6

na het installeren van ANTEC 480 Watt true power was probleem nog steeds.
Echter wist dat bij installatie van oude videokaart dat probleem niet was dus na lang zoeken er achtergekomen dat de bracket van de Zalman Koeling het koelblok van de videokaart aanraakte dacht dat dit geen probleem moest zijn (geisoleerd) echter dus toch wel.
pfffff hij werkt eindelijk
p.s Ik heb in ieder geval nu een hele goede voeding

ach jah je moet op zoveel letten met zon PC het zijn rare dingen hoe heb je het nou eigenlijk opgelost?? want als ik t goed begrijp was je koeler te groot ofzo heb je hem iets opzij geschoven?

nou had boxed CPU dus met kooler maar had ook zalman kooler, nu bleek dat met AMD cooler het wel werkte en met de zalman kooler niet,
Echter nu komt het na het bracket van de koeler te hebben gemod bleef het nog steeds dus met andere worden mijn zalman koeler ligt in de kast en de AMD koeler geplaatst en alles werkt prima snap jij het nog ik niet meer.
temp etc was bij beide koelers prima

ik denk dat t dan toch aan je voeding lag...

maar dat kan nooit met een 480WATT hmmz nee ik snap t niet maar t werkt nu toch :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan