nfs carbon werkt niet (pc valt uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterjbruins000

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
156
hallo,

als ik need for speed carbon opstart, dan valt mijn pc uit, en start hij weer op.
als hij opgestart is, krijg ik de melding 'windows is herstelt van een ernstige fout'
mijn andere game (nfs underground 2) doet het gewoon.
mijn pc is goed en snel genoeg voor die game

ik heb windows xp home edition

weet iemand wat ik hieraan kan doen?

mvg,
peter
 
Geef je eventjes je PC specs ?
Ik had een dergelijk probleem met mijn gaming PC, totdat ik men grafische kaart lichtjes onderclockte.
 
Welke hardware er in je PC zit.
Ik ben vooral geinteresseerd in je grafische kaart en je processor.
(misschien ook je moederbord / voeding)
 
moederbord: p5gdc
chipset: intel 1915g
processor: pentium 4 640 3.2 ghz
ram: 2048 mb
videokaart: ati radeon x1300 series
microsoft windows xp home
power: acpiam oemrsdt?
 
Okee, dat ziet er best OK uit.
Als ik jou was, zou ik eens proberen om de drivers te verwijderen (best in veilige modus) en opnieuw te installeren.
 
dat is niet nodig want ik heb windows net geinstalleerd en de drivers geinstalleerd
 
Ja, dat is wel nodig.
Het kan zijn dat er een klein foutje is geslopen in de installatie van de driver.
 
Bij het opstarten op F8 drukken, Veilige modus met netwerkmogelijkheden kiezen, en bevestigen met enter. Het scherm kan raar beginnen doen, en het thema van windows zal lelijk zijn, maar hierin zul je de drivers moeten verwijderen.
 
als ik op f8 sruk bij het opstarten, dan kan ik kiezen van welke schijf ik wil booten, en dus niet dat je uit veilige modus kan kiezen. is er nog een andere toets?

p. s. mijn andere games (waaronder ook een oudere need for speed) doen het wel goed.
 
Met welk programma zie je dat ?
gebruik je SpeedFan, dan kan het zijn dat deze de temperaturen niet goed interpreteert.
gebruik je de tool van ATI (driver software) dan zal dit waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn...
 
Geen idee...
Heb je al geprobeerd om het spel in compatibiliteitsmodus te draaien ?
Probeer dat eens. Anders zie ik niets meer dat het probleem zou kunnen oplossen...
 
Met welk programma zie je dat ?
gebruik je SpeedFan, dan kan het zijn dat deze de temperaturen niet goed interpreteert.
gebruik je de tool van ATI (driver software) dan zal dit waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn...

ik gebruik ook de tool van ati, moet ik die dan verwijderen?
en ik kan niet in de veilige modus komen, omdat ik met f8 een lijst krijg met stations waaruit ik kan booten!! (cd-rom, hdd enz.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan