NFTS of Fat /

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen,
Ik heb hier een Pc staan met winXP die het niet meer doet( moederbord defect) Nu heb een van de HD's er uitgehaal en in een Win.Me Pc gehangen, maar Win. Me ziet de schijf niet. Ook heb ik het al geprobeerd met een externe behuizing voor de HD maar ook inWin.Me kan ik de schijf niet lezen. Nu is mijn vraag: Komt dit soms doordat de HD NTFS is in plaats van Fat? En zo ja wat doe ik er dan mee?
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
klopt, windows me kan niet overweg met ntfs, nu heb ik gehoord van programma's die ntfsbestanden toch toegankelijk maken voor windowsversies die hier niet mee om kunnen, maar zelf geen van zulke programma's gevonden.

Je kan op een andere pc een backup maken van de schijf, partitie verwijderen, partitie aanmaken in fat en je bestanden terugzetten. Hou er wel rekening mee dat je dan niet meer alle voordelen van een ntfsconfiguratie hebt...

Laatst bewerkt:
vis ta,
Bedankt vvoor je snelle reaktie, maar nu iets anders , kan ik niet met een of ander programma omzetten naar Fat zonder data verlies ?
Volgens mij heb ik hier wel eens iets over gehoord. Ik geloof met PM maar ik weet het niet zeker.
Graag reaktie hier op.
Vrgr. B.Kat

Er is wel een gratis reader voor FAT die NTFS kan lezen, deze, er zijn er ook die alles kunnen, deze o.a., en ja Partition Magic kan hem omzetten naar FAT32.

Lange Pier,
Ik zie het wel weer, je hebt mensen die direct klaar staan om je te helpen en daar ben jij er ook een van. hartstikke bedankt. Ik heb NTFS Reader for Windows 95, 98, Me binnen gehaald en nu kan ik via dit programma de schijf in Win ME wel lezen. Nu nog inbouwen en kijken wat er dan gebeurt je leest het nog wel.
Via PM omzetten kan dat ook zonder data verlies, want er staat wel +/- 35 GB aan data op die bewuste schijf en dan heb ik er nog een met ongeveer 30 GB dus het zou jammer zijn als ik dat allemaal kwijt zou raken.
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Calamiteiten buiten beschouwing gelaten, kun je NTFS omzetten naar FAT32 met PM.

Lange Pier,
Jammer, in PM krijg ik de ene foutmelding na de ander en aan het eind de vermelding dat de omzetting niet is gelukt en er geen wijzigingen zijn gedaan. Kan het soms nog helpen wanneer ik eerst de schijf op fouten controleer voor ik er PM op los laat.
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Lijkt mij verstandig inderdaad, maar wat zijn die foutmeldingen?

Overigens kun je ook de PM cd gebruiken of een gemaakte flop, gaat vaak beter om daar van op te starten en het is die omgeving te doen.

Lange Pier,
Ik heb de foutmeldingen niet genoteerd, maar ik probeer het één dezer dagen wel vanaf de diskettes. Anders laat ik de schijf wel eens op fouten controleren.
Je hoort nog wel van mij.
Vrgr. B.kat

Lange Pier,
Ik bedenk me juist dat er in mijn Laptop geen diskette station aanwezig is.
Nu is mijn vraag kan ik de opstart floppen van PM ook op een cd maken?
Ik ben in het bezit van PM 7.
Vrgr. B.Kat

Ikke niet meer begrijp, de schijf hangt/hing toch in een PC?

Overigens lijkt het mij verstandiger om de gewenste gegevens op een andere schijf veilig te stellen en die NTFS schijf gewoon opnieuw in te delen, PM 7 gaat niet zo goed om met nieuwere NTFS uitvoeringen na NT 4.0.

Of probeer aan Acronis Disk Director te komen, wel een werkende versie uiteraard, daar gaat het ook prima mee.

Inderdaad de HD HING in een XP Pc maar omdat daar het moederbord defect van is en ik van mijn zoon een andere Pc heb gekregen waar eerst linux op stond maar nu dus ME en Me de schijf niet kon lezen , zit de Hd nu in een externe HDD en is dan via mijn XP laptop wel te lezen en nu ook door NTFS Reader op de Me PC. Maar het is de bedoeling om de schijf als 2e HD in de Me Pc te hangen en daarom wou ik hem converteren naar Fatt32. Ik heb al geprobeerd om een copie op de Hd van de laptop te zetten maar ook dan geeft hij nogal wat foutmeldingen, zoals kan bestand ....... niet copieren.
Toch eerst maar op fouten contoleren?
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan