Nfts

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinawou

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Berichten
219
hallo
ik heb een vraagje
als ik windows Me heb geinstalleerd
en ikschrijf XP erover heen wordt dan NFTS ondersteunt
gr marina
 
Als je de schijf tijdens de XP installatie laat formateren naar NTFS wel ja, ME zelf herkent NTFS niet
 
het isnamelijk zo dat ik een film heb gedownload en die schijn je je alleen te kunnen uitpakken in NFTS.
probleem is echter dat ik windows ME erop heb staan en dieschijnt NFTS niet te ondersteunen . ik dacht dat als iknou XP eroverheen schrij die NFTS ondersteuning zou kunnen krijgen . of ishet anders verder n idee om op mij D chijf XP te instaleren dat ik dan wel, ik heb nleen Cschijf van 40 gieg en een D schijf van 80 gieg .
gr marina
 
waarschijnlijk bedoel jij NTFS, en niet NFTS... in het geval van NTFS kan dat ja, maar ME zal dan de 80 GIG schijf niet kunnen zien.
 
hoi ja,klopt. dat de C schijf hem niet kan zien isop dat moment het probleemniet het gaat mij om die films.alsik daarmee klaar ben formateer ik gewoon de hele handel en zet op de c SChijf XP.maar moet hoe gaat dat nou preciesin zn werk hoe weet ik nu dat hij ook NFTS ondersteunt.of gaat dat automatisch. om te beginnen moet iknu eerst de Dschijf formateren en dan gewoon windowsXp instaleren en voor de rest niks?
gr marina
 
Windows XP ondersteunt NTFS ja, als je tijdens millenium de windows XP cd erin stopt, gaat hij installeren, hij vraagt of je een update wilt doen, of een aparte installatie, als je een update doet, zet hij hem over ME heen... wil je hem apart installeren, zet je hem dus op de d: schijf heen, tijdens de installatie vraagt hij je of je de D: schijf wilt formateren, hier kan je aan geven of je NTFS of FAT wilt, je kiest voor NTFS en je D: schijf is NTFS
 
Bedoel je niet toevallig het NTFC systeem in plaats van PAL? Franse TV's werken (of werkten, ik weet het niet precies) op NTFC, de rest van Europa op PAL.
 
NTFS

hoi maar je zegt dat me dan niet de Dschijf met XP kan lezen is dat andersom ook zo. want ikheb nu natuurlijk die films op de Cschijf(ME) staan.
gr marina
 
Nee, andersom kan XP de C: schijf wel zien, dat is FAT en XP ondersteunt FAT... je bestanden op de C: schijf kan je in Windows XP dus wel lezen.
 
NTFS

hoi geweldig dus ik kan dan gewoon die films die op de c schijf staan(ME) dus dan gewoon kopieren naar xp en dan wel uitpakken?
gr marina
 
heel heel hartelijk bedankt je bent n redder in de nood ik wasalbang dat al mn werk voor nikswas geweest.
vr gr marina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan