Niemand kan joinen op mijn Minecraft Bukkit server

Status
Niet open voor verdere reacties.

niko1712

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Beste,

Ik heb een bukkit server gehad op mijn laptop, ik heb deze regelmatig gebackupt naar een USB stick.
(daar bedoel ik mee de plugins en de map)
Maar nu is mijn laptop gecrashed. er is niets meer aan te doen.
Ik heb ook nog een pc, dus besloot ik van mijn bukkit server hierop opnieuw te maken, en de
plugins en de map gewoon te plakken in de server folder.
Ik had mijn ip van mijn pc dan geportforward( via cmd--> ipconfig--> ipV4 ) en dan op telenet.be
ik gebruike ook een host op no-ip,
deze had ik dan ook terug verandert.
Maar toch kan alleen ik joinen met: localhost, niemand kan joinen met mijn ip adres dat ik (zonder fout) gemaakt heb met no-ip, zelfs ik niet.

Als iemand me kan helpen?
Alvast bedankt.

Niko

Tip gegeven om in Advanced Firewall in de sectie Incoming twee Port regels, dus voor zowel poort 25565 TCP als voor poort 25565 UDP met Allowed ingesteld alle netwerktypen Domain, Private en Public.

Tijs.

Hmmmm heeft jammer genoeg niet gewerkt.. kan het soms zijn omdat ik nu via lan werk? en vroeger met wifi?
Als ik nu terugkijk op telenet.be/nl dan zie ik er staat wireless modem gevanceerde instellingen( bij de portforward ) dus moet ik dan niet appart portforwarden voor een
lan-netwerk verbinding

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me niet nodig.

Natuurlijk moet je MC server software wel aan staan. Staat die aan, dan kunnen je vrienden testen vanaf hun netwerk en jij zelf kunt testen via http://www.canyouseeme.org (daar checken op poort 25565)
PS: Ik ga er hier vanuit dat je niet nóg andere firewalls hebt, zoals meegekomen met Kaspersky, AVG, Norton etc. (de uitgebreidere pakketten van hun, dus de Internet Suites, Norton 360 etc.)

Tijs.

De server staat natuurlijk aan, want ikzelf kan aanmelden met localhost, maar anderen kunnen niet aanmelden, ik heb dit uitgetest met het ip dat ik zie als ik naar deze link ga: whatsmyip.org
ik heb ook de link geprobeerd die je in je vorige post achterliet met de poort: 25565 en toen kwam er dit te staan: I could not see your service on 213.119.127.*** on port (25565)
Ik heb ook geen verdere anti-virus of firewalls op mijn pc staan.
dus wat zou het toch kunnen zijn?

Niko

Laatst bewerkt:
Zoals ik op de chat al zei:
a. Slechte portforwarding
b. Firewall
c. [Slecht server.properties m.b.t. ip-adres, maar daar had je niets ingevuld staan meldde je.]

Overigens: Je praat de hele tijd alleen over de Telenet routermodem. Daar zit je MC server toch rechtstreeks aan aangesloten he, dus niet dat er nog een router van je zelf tussen zit? Want in het laatste geval moet je 2x portforwarden.

Tijs.

Nee hoor er zit geen router van mezelf tussen, ik zeg het, op mijn laptop had ik een server zonder problemen, maar vanwege de crash,
had ik alleen nog maar een pc, waarop ik dus gewoon windows 7 home premium 64 bit heb, en internet verbinding met een lan-kabel

Ik wil wel even met je meekijken: Ga NU naar de Helpmij Chat met je MC server, dan wil ik wel m.b.v. TeamViewer wel bij je meekijken of ik wat kan zien/vinden wat er aan de hand is.

Tijs.

Alles stond goed, behalve de portforwarding: In Telenet routers is het blijkbaar mogelijk om meerdere keren aan te geven dezelfde poort te portforwarden, dus er waren meerdere regels met poort 25565 Both geportforward die op Actief stonden.
Alleen de ingang die portforward naar 192.168.0.135 actief gelaten en de andere (foutieve) op Niet actief gezet. Hierna werkte het goed.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan