• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

niet 35x een formule veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toontje80

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
wie kan mij helpen:

ik heb 35 bestanden van klanten (elke klant heeft een eigen bestand met daarin zijn gegevens)
nou heb ik een formule in dat bestand staan dat moet opzoeken.
als er echter in die formule criteria gewijzigd moeten worden, moet ik ze nu in 35 bestanden vervangen.
dat wil dus ook zeggen: 35x een bestand openen, vervangen en sluiten. ben ik nu zeker een 45 minuten mee kwijt

is er niet een oplossing dat er in een ander leeg bestand een formule kan gezet worden zodat ik in dat bestand maar een keer hoef in te vullen en dat het dan in alle bestanden wordt vervangen of ingevuld
het bestand wat ik heb bijgevoegt is maar een kleine greep uit het bestand van de klanten,
heb het voorbeeld even zo simpel mogelijk gehouden door er maar 2 vergelijkingen in te zetten maar er zitten wel 8 vergelijkingen in.

pff... ik hoop dat ik duidelijk ben en dat ik niks vergeten ben te vertellen...

Bijlagen

Waarom 35 bestanden?

Als je 1 bestand neemt met daarin 35 tabbladen (elk blad voor 1 kant) kun je alles veel eenvoudiger aanpassen.

Wil je toch voor elke klant een bestand, neem dan 1 extra bestand waarin je alles zet en laat alle klantenbestanden dan naar dit bestand verwijzen. Alle aanpassingen hoef je dan alleen in dit bestand te doen.
Je moet dan wel altijd het extra bestand openen als je wat in het klanten bestand wilt zien.

Beste toontje80 ;)

Zie bestandje.

Als je nu alle 35 bestanden er gewoon 35 tabbladen van maakt en alle formules staan op dezelfde plaats, dan kan dit eenvoudig.

Heb 3 tabbladen aangemaakt met de formules op dezelfde plaats.
0,02 en 0,04 heb ik in een cel geplaatst en in de formule verwezen naar die cel.

Wil je de 0,02 veranderen op alle tabbladen, doe dan het volgende.

Zorg dat je in tabblad 1 staat.
Selecteer alle tabbladen dmv de SHIFT toets ingedrukt te houden en op het laatste tabblad te klikken, nu zijn ze allemaal geselecteerd.

Verander nu de 0,02 in 0,05 en je zult zien dat ze in alle tabbladen zijn aangepast.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan