Niet actief BSoD

Status
Niet open voor verdere reacties.

NavadeHo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Als ik een lange tijd de PC niet gebruik gaat ie in een soort slaapstand en als ik hem dan weer ''aanzet'' dan reageert de muis vaak niet en verschijnt er een BSoD en moet ik de PC uitschakelen.
Is dit een bekend probleem en hoe is het op te lossen?

Hoi !

Als je even de tekst plaatst die er op het BSOD staat, kunnen we je misschien helpen.

Greetz,

Harry.

Ik wil nog graag de mededeling zien, maar het lijkt op een hardware fout.

Heb je toevallig laatst nog drivers bijgewerkt of hardware toegevoegd?
- Bij de bijgewerkte drivers moet je deze deinstalleren.
- Als je pas nog hardware hebt toegevoegd moet je deze uit je kast halen en dat weer in slaapstand zetten en hem er vervolgens weer uithalen.

Succes :)

was er ook geen probleem met het uit slaapstand komen maar dat dit in vista SP1 opgelost was?

Heb je SP1 dan al reeds geinstalleerd staan?

was er ook geen probleem met het uit slaapstand komen maar dat dit in vista SP1 opgelost was?

Heb je SP1 dan al reeds geinstalleerd staan?
In zowel de gewone Vista als Vista SP1 komt dit probleem voor.
En ja ik heb SP1.

Ok daar kan het dus al niet aan liggen maar kan je dan eens zeggen welke error je krijgt op je BSOD zodat we meer te weten komen wat er juist misloopt...

drivers kunnen ook wel belangrijk zijn zoals 3lit3 zegt...

een hardware probleem lijkt het mij niet aangezien de BSOD's er alleen maar zijn tijdens het terugkomen uit slaapstand(stand-by in XP) of is het sluimerstand dat je bedoeld?(slaapstand in XP)

Ik heb op internet iemand gevonden die hetzelfde probleem had hij vertelde dat de melding van de BSoD was: kernel_data_inpage_error.

Hier een omschrijving van dit probleem. Citaat:
This Stop message indicates that the requested page of kernel data from the
paging file could not be read into memory. This Stop message is usually
caused by a bad block (sector) in a paging file, a virus, a disk controller
error, or failing RAM. In rare cases, it is caused when nonpaged pool
resources run out. It is also caused by defective hardware.

Op internet wordt veel gesproken over het verwijderen van USB apparaten. Probeer dit eens en kijk of dit het probleem oplost.

Groeten :)

Misschien ligt het idd aan de muis.
Maar eerst wacht ik tot ik de PC te lang in de steek laat en ik de BSoD kan opschrijven...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan