Niet actieve items

Status
Niet open voor verdere reacties.

ztyve

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
204
Xp home
In Eigenschappen voor taakbalk en menu start,- Meldingen aanpassen, staan diverse pictogrammen van programmas in niet actieve items. De lijst wordt alleen maar groter naar mate je programmas installeert en verwijdert.

Is er een mogelijkheid om de niet actieve items te verwijderen, van de programmas die reeds zijn verwijderd.
 
Jazeker; Open je register (regedt32.exe), ga naar Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify en verwijder daar de DWORD-waarden IconStreams en PastIconStreams. Sluit je register en druk op ctrl+alt+delete. Klik op processen -> explorer.exe -> proces beëindigen. Klik nu op bestand -> nieuwe taak -> typ:explorer -> ok. Sluit nu taakbeheer en start je pc opnieuw op.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Jazeker; verwijder daar de DWORD-waarden IconStreams en PastIconStreams.
Succes

Worden dan alle niet actieve items verwijderd??
Omdat er in de lijst ook niet actieve items staan, die momenteel niet in gebruik zijn.
 
Worden dan alle niet actieve items verwijderd??
Omdat er in de lijst ook niet actieve items staan, die momenteel niet in gebruik zijn.

Ja, maar als de programma's opstarten worden ze opnieuw aangemaakt. Ik doe dit zelf wekelijks dus als je het goed doet kan er niets gebeuren.
 
Bedankt voor de info.
Ik heb de opties bekeken en uitgevoerd.

The7thStranger, in (regedt32.exe), Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software heb ik alsnog mappen verwijdert van programmas die ik al lang niet meer op de pc heb staan.

XP_PC, ja dat gaat wat sneller.
 
Als je toch sleutels verwijdert van dingen die je niet meer hebt, kan je ook gelijk even in Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software kijken. (Ook hier weer voorzichtig zijn.)

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan