niet-actieve systeemprocessen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey all,
ik keek laatst even bij taakbeheer (er was iets vastgelopen), en daar zag ik dat er erg veel van mn cpu werd gebruikt (96 procent!!!). toen ik ging kijken wat er zoveel gebruikte, zag ik dat dat de niet-actieve systeemprocessen (system) was (ongeveer 75%). is dit normaal?

Is normaal. Niet actief zegt het eigenlijk zelf al

maar waarom gebruikt het zoveel dan? of is het gewoon gereserveerd, en wordt het minder wanneer iets anders (zoals games) om meer vraagt?

Niet actief = niet actief oftewel de pc is in rust en als iets anders processor nodig heeft dan gaat je niet actieve naar beneden

Dat betekend dus dat de processor voor 75% niets doet.
25% activiteit is echter wel aan de hoge kant wanneer je verder niets doet.
(Mp3 afspelen, virusscan, defragmenten o.i.d.)
Het is dus interessant om te weten welke processern die 25% veroorzaken.
mvg leo

dat snap ik ook wel, maar ik snap niet hoe iets in rust zoveel kan gebruiken? dus dacht ik, dat dat gewoon gereserveerd was ofzo, en dat het minder werdt wanneer een ander programma nodig heeft.

Dat betekend dus dat de processor voor 75% niets doet.
25% activiteit is echter wel aan de hoge kant wanneer je verder niets doet.
(Mp3 afspelen, virusscan, defragmenten o.i.d.)
Het is dus interessant om te weten welke processern die 25% veroorzaken.
mvg leo
ok, bedankt! maar 'niets' doen hield bij mij o.a. in dat ik op internet zocht en ook nog eens liep te chatten op msn en xfire (5 schermen totaal), en mn virusscan was bezig.

dat snap ik ook wel, maar ik snap niet hoe iets in rust zoveel kan gebruiken? dus dacht ik, dat dat gewoon gereserveerd was ofzo, en dat het minder werdt wanneer een ander programma nodig heeft.

Je snapt het nog niet helemaal geloof ik :).
Die 75% wordt --NIET-- gebruikt.
Het is niet zo dat "iets" wat in rust is, 75% gebruikt. Het is zo dat van de totale 100% kracht die de CPU heeft, er maar 25% gebruikt wordt.
Die 75% is dus "niet-actief". Wordt -niet- gebruikt.

Je snapt het nog niet helemaal geloof ik :).
Die 75% wordt --NIET-- gebruikt.
Het is niet zo dat "iets" wat in rust is, 75% gebruikt. Het is zo dat van de totale 100% kracht die de CPU heeft, er maar 25% gebruikt wordt.
Die 75% is dus "niet-actief". Wordt -niet- gebruikt.

ok, bedankt! dan snap ik het nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan