Niet al het geheugen wordt herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stepjuhh

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,
Ik zit met een probleem, tenminste dat vind ik zelf.
In mijn pc (paar maanden oud) zit 4GB Ram geheugen, echter als ik overal kijk herkent mijn pc maar 3070MB.
Voor zover ik heb ontdekt hoor een Windows Vista Home Premium toch iets van 3.2GB te herkennen.

Weet iemand wat het probleem is en waardoor ik het laatste beetje geheugen niet kan vinden?

Alvast bedankt, Stepjuhh

waarschijnlijk zal je videokaart wat van je geheugen afsnoepen.

Hoi !

Normaal zou het 3328 Mb moeten zijn !

Maar, zoals tmol al schrijft, er gaat wat of voor je graka, in jouw geval 256 Mb.

En dan klopt de som dus weer.

Denk es na over Vista 64-bits, ben je van dit probleem verlost.

Greetz,

Harry.

Oké, maar is het ook mogelijk om wat van dat gedeelt geheugen wat aan je videokaart wordt besteed aan te passen, zodat ik meer Ram geheugen heb?

Stepjuhh.

Edit: Wat kost het ongeveer om naar een 64-bit versie te gaan en heeft dit verdere gevolgen, waardoor ik dingen aan moet passen?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Miistal kun je in het bios dit wel aanpassen.

Maar om dit kleiner te maken heeft weinig zin want het gaat wel ten koste van je video-kwaliteit.

Windows Vista 64-bits zul je apart moeten aanschaffen tegen de bekende Microsoft-prijzen.

Of even geduld hebben, want bij een volgend OS dat binnen 1 jaar verwacht wordt staan zowel 32- als 64/bits op dezelfde DVD.

Greetz,

Harry.

Dan weet ik genoeg, want ik vind de kwaliteit in een spel heel belangrijk en dan laat ik het zo, voor die paar honderd MB ga ik het dan niet aanpassen.
En als OS 64-bit de normale Microsoft prijs is, dan laat dat ook maar want dan vind ik dat ik mijn geld wel beter kan besteden:o.

Mvg, Stepjuhh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan