Niet alle computers kunnen connecten naar router

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualsander

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2000
Hoi,

Ik heb, zoals zovelen, problemen met mijn wireless netwerk.
Probleem 1: De ene laptop is verbonden met het wireless terwijl een andere laptop het niet kan
Probleem 2: Connecten naar wireless is soms (minimaal 1 keer per week) niet mogelijk.
Probleem 3: Wanneer ik mijn repeater inzet versterktdeze wellicht 15-30 minuten het signaal waarna deze weg valt.
P1 & P@ zijn alleen op te lossen door de router te resetten.
P3 door de repeater te resetten (stroom eraf en er weer op)

De afstand tussen de laptops en de router is een meter of 4-5 met mogelijk een muur ertussen maar verbinding is zeer goed. Op de verdieping heb ik ook nog bereik (wel minder) maar daar maak ik dan gebruik van de repeater en ook dan is de verbinding zeer goed.

Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Zou het kunnen zijn dat de wireless router kaduuk is?

Mijn configuratie is ubersimpel.
Normaal Kabelmodem (ziggo) hierop heb ik een Linksys WRT54G aangesloten. Hierop heb ik mac filtering en WEP security.
De laptops maken gebruik van de verbinding door het wireless netwerk te selecteren en de key in te vullen.

Ik hoor het graag!

a. Dat laptop1 wel kan verbinden en laptop2 niet kan liggen aan die MAC-filtering. Je zult dan het MAC adres van laptop1 ook moeten toevoegen. [Ben overigens geen voorstander van MAC-filtering en al helemaal niet van WEP encryptie, omdat die binnen een minuut op afstand gekraakt kan worden.]
b. Verder: Check eens met inSSIDer of een minder belast kanaalnummer gekozen kan worden die je zowel op de basisrouter als op de repeater instelt.
[Ik neem aan dat je custom firmware op de WRT54G hebt gezet, want repeater functie is niet aanwezig op een 'uit-de-doos' WRT54G.]
c. Vertel ook eens welke SSID de repeater uitzendt en welke het basisstation. Die SSID's mogen (voor een 'normale' repeater setup) niet hetzelfde zijn, behalve als je WDS hebt gebruikt bij de repeater-verbinding.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi dnties,

Nu ik het terug lees lees ik dat ik onzin geschreven heb :-)
Het moest zijn dat de laptops soms allebei kunnen connecten, soms de ene wel en de andere niet en soms allebei niet.
Dus mac adressen zijn zeker goed.

Ik zal die link eens proberen.
Thnx.

Antwoord op vraag c. ontbreekt...

Tijs.

Dan blijft (voor mij althans) alleen dat verhaal over ander kanaalnummer over. Hopelijk helpt dat wat.

Tijs.

Hoi,

heb dat tooltje inSSIDer geinstalleerd en bekeken. Zelfs de handleiding gelezen - t moet niet gekker worden.

Signaalsterkte is 50dBm dus dat is zo ongeveer perfect.
Er zijn een stuk of 10 wireless netwerken 'in range'. Die zitten bijna allemaal op 9 of ?? weet ik zo niet meer. Ik zit op kanaal 11 net als nog 1 ander wireless netwerk met een hele lage dBm waarde.

Iemand nog een briljante ingeving - zou ik erg fijn vinden!!

Alvast bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan