Niet alle Emails worden ontvangen in Outlook 2003/2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zafar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Beste leden,

Ik werk in outlook 2003 aan het werk en prive in outlook 2010. Nu is het zo dat we simpelweg een pop3 webmail account hebben. Deze is aan mijn werk ingesteld in mijn outlookmailbox. Daar gaat alles goed.

Echter als in outlook 2010 op mijn laptop mijn emailaccount instel, dat gaat alles succesvol. Ik ontvang een test mail. Ik kan mails versturen, echter als ik een mail verstuur vanuit mijn prive ... zie ik deze send items niet in mijn werkmail account en vice versa. Ik begrijp niet hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen. Als ik toevallig mijn mailbox op zowel mijn werk pc als mijn prive laptop tegelijk open heb .. en er wordt een mail verstuurd ontvang ik ze wel. Als ik 1 bepaalde account bijvoorbeeld sluit, en wordt in die tussen tijd een mail verstuurd, wordt hij achteraf niet opgehaald.

Any help please!

Nogal makkelijk: Je vist in 1 vijver. Heb je met de ene Outlook de vis al uit het water gehaald, dan kan het met de andere niet meer.
Enige methode zou zijn om op 1 van de pc's aan te geven dat de items op de server moeten blijven staan. De andere haalt dan als laatste van de 2 de mail op en verwijdert het van de server. De volgorde waarop je de mail binnenhaalt is dus van belang.
Andere manier zou zijn om aan te geven dat de mail (bijv.) 14 dagen op de server moet blijven staan (dat dan in beide computers instellen). Je kunt dan de mail (binnen een venster van 14 dagen) op beide binnenhalen, waarna ze (na die 14 dagen) worden verwijderd.

Verder: In Verzonden Items verschijnen alleen de vissen die je zelf in het water gooit (=verstuurd). Dus op de andere computer staan ze daar niet. Je kunt die alleen handmatig overbrengen (bijv. door een memory-stick te pakken, daar de zojuist verzonden items op te slepen (met de CTRL-toets erbij vast, zodat ze worden gekopieerd). Dan op de andere computer die .MSG bestanden van de memory-stick slepen in de map Verzonden Items.

Tijs.

Dankjewel Tijs,

Je info klopt als een bus. Jammer dat er ook niet een optie is dat automatisch je verzonden mails kan synchroniseren over de verschillede pc's. Scheelt in ieder geval heel veel dat ik overal wel mijn mails kan binnehalen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is (evt.) nog een optie die je kunt gebruiken om ook Verzonden Items 'gesynchroniseerd' te houden zónder een memory-stick te gebruiken: Zet aan dat je ook het BCC veld wilt zien, en zet je eigen e-mail adres in dat BCC veld als je een mail verstuurt.
De mail komt dan ook in je eigen mailbox binnen, waar je hem dan (in de andere computer) zou kunnen gaan slepen/verplaatsen in Verzonden Items.

Verder fijn dat je wat aan de informatie hebt gehad. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan