Niet alle netwerken kunnen worden hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krammie49

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Sinds enige dagen, krijg ik bij het opstarten van mijn PC de volgende melding rechts onder in het scherm: Niet alle netwerken kunnen worden hersteld. Als ik vervolgens naar verkenner/computer ga dan staat er door twee harde schijven een rood kruis. 25-4-2015 16-32-59.png
Ik werk onder windows 7. Het binnenkomend signaal gaat bekabeld naar mijn Netgear router en vervolgens bekabeld naar mijn PC. De twee externe harde schijven zijn via usb gekoppeld aan de router. Mijn laptop is niet bekabeld. Via readyshare kan ik met mijn laptop de twee externe HD's benaderen. Tussen de pc en mijn laptop heb ik een netwerk gemaakt. Als ik vervolgens met mijn linker muistoets op een van de HD's klik krijg ik de volgende melding: 22-4-2015 15-47-25.png

Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat hier aan de hand is en of ik het probleem kan oplossen en op welke wijze.

Zijn de schijven nog wel online?
Zoals het eruit ziet kan hij ze niet vinden. Dat kan de maken hebben met het feit dat ze offline zijn of ze kunnen niet gevonden worden omdat ze niet in de DNS gevonden kunnen worden. (Ik zie dat je ze op hostname probeert te bereiken)

Ja beide zijn online. Ze zijn via een USB kabel gekoppeld aan de router. Ik kan ze wel benaderen via Readyshare van de router Netgear WNDR3700v2. Als ze niet in de DNS kunnen worden gevonden. Hoe kan ik dit dan aanpassen?

Wat gebeurd er als je de schijven verwijderd uit Windows Explorer en ze opnieuw koppelt. Kun je er nu wel bij en blijft de foutmelding nu weg als je een reboot doet?

Als ik met de rechtermuistoets op het icoontje klik dan staat daar geen verwijder optie bij.

Staat de optie 'verbinding verbreken' er wel tussen als je met de rechtermuisknop op één van de twee schijven klikt?

Ja, dat het ik gedaan en nu zijn de twee externe HD's weg uit het rijtje. Pc opnieuw opgestart en de twee externe HD's blijven weg. Hoe kan ik ze nu weer benaderen?

BluRay, bedankt. Het werkt, alle drie de HD's zijn weer toegewezen aan het net werk en maken weer verbinding bij het opstarten.:)

Mooi dat het zo is opgelost! Vergeet de vraag niet op opgelost te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan