Niet alle site openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanBG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBG

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2017
Hallo,

Sinds eergisteren openen sommige websites niet meer en krijg ik de mededeling "Deze pagina is niet bereikbaar" bij voorbeeld "helpmij.nl" liet te lang op reactie wachten. Voor de duidelijkheid is dus niet bij alle websites en voor zover ik kan zien is de WIFI verbinding voldoende sterk.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Voor de duidelijkheid, de laptop waar ik dit bericht mee plaats werkt prima, het gaat om een andere laptop, wel een wat obscuur merk (PB^Q) met Windows 11 S

Laatst bewerkt:
Welke browser(s). Alles geüpdatet? Voldoende schijfruimte? Doe een schijfopruiming. Schoon de browsercache, cookies en tijdelijke bestanden op.

Laatst bewerkt:
U maakt geen gebruik van een VPN? Omleiden kan een andere reden hebben zoals beveiliging. Stel eens een lijst op van alles wat er opstart met AutoRuns en kijk daar in de categorie Browsers. Doe een malware check voor de zekerheid. Controleer de systeem tijd en datum want anders kunnen sommige cookies niet geplaatst worden.

Probleem misschien met de DNS server. Deze wordt vaak toegewezen door de provider maar is vrij naar keuze. Verander die eens in Google.

Een DNS server bepaalt op Internet de te nemen route en vertaalt de URL naar code dat het werkelijke adres is. Om tal van redenen kan deze dienst niet goed werken.

Hoe verander ik mijn DNS: https://www.personalvpn.com/support/dns

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan