• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet alle workbooks zichtbaar op taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers,

Ik heb twee workbooks geopend en normaliter zag ik dan onderaan op de taakbalk, waar ik het excelpictogram heb geplaatst, dan twee elkaar overlappende pictogrammen. Zo kon ik eenvoudig het andere workbook selecteren. Wat ik heb gedaan weet ik echt niet, maar nu is dat niet meer het geval.

Heb ik mijn probleem zo duidelijk omschreven en weet iemand een oplossing?

Met vriendelijke groet
Egbert

Klik met rechts op de taakbalk en ga naar eigenschappen. Kijk daar achter "Taakbalkknoppen" of er "Nooit combineren" staat.

Volgens mij is het afhankelijk van hoe je de bestanden opent. Als je vanuit de verkenner een bestand opent en doet dit met het volgende bestand ook vanuit de verkenner dan zal excel een tweede sessie opstarten en krijg je dus twee keer het excel icoon in de taakbalk.

Als je één sessie open hebt staan en je opent een nieuw bestand vanuit de sessie is het afhankelijk van een instelling of deze getoond wordt in de taakbalk. De instelling kan je vinden onder opties--> geavanceerd--> weergave--> alle vensters op de taakbalk weergeven. (oid)

Beste forummers, de genoemde opties zijn helaas geen oplossing. Excel 2010 is was wispelturig, want de ene keer gaat het goed en de andere keer weer niet. Het heeft ongetwijfeld te maken met de wijze waarop ik een en ander heb opgebouwd in VBA. Bedankt voor de reacties. Ik leer er wel mee leven.
m.vr.gr. Egbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan