Niet alles in Full-hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Berichten
132
Hallo,

Mijn laptop MSI GE60-20c015nl is sinds gisteren terug uit polen van het MSI Servicepunt. Nu merk ik dat niet alles in Full-hd is.
Ik heb intel graphics van de site van msi geinstalleerd. En vaker opnieuw geprobeerd. Ook de drivers van windows 10 voor de geforce gt750m staan erop.
Ik heb het idee dat het toch aan de drivers van intel ligt. Maar ik kan ofwel niet de goede drivers vinden of ik doe iets verkeerd. Kan iemand mij helpen?

Programma's als illustrator starten hierdoor op in hele lage resolutie terwijl photoshop het wel doet. Ook sommige systeem vensters zijn niet scherp.

Kunnen jullie me helpen hierbij?

Ik zat zelf al te denken om windows er opnieuw op te zetten maar dit kost me eigenlijk te veel tijd. Het moet sneller kunnen.

Dit was trouwens op windows 8.1 ook al zo. Ik probeer zojuist CCleaner te installeren maar de setup begint ook niet zo scherp als eht zou moeten zijn.
 

Bijlagen

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met laptops, maar waar zijn die intel drivers precies voor dan? Je heb toch geen intel graphics driver nodig met een standalone grafische kaart?
 
Oke, ik heb een manier waarop de resolutie zo wordt als ie moet zijn. Namelijk eerst via intel graphics hd control panel de resolutie zetten op 1360 x768 vervolgens opnieuw opstarten en naar 1920 x1080 zetten. Echter blijven de systeemvakken als eigenschappen van programma's dan onscherp. Ik heb een foto toegevoegd van hoe het voor dit proces is en hoe erna..

Ook illustrator is niet op hoge resolutie, maar dit programma ga ik even opnieuw installeren want ik denk dat het aan het programma ligt.

Echter wanneer ik mijn pc na de wijziging opnieuw opstart is het weer niet zoals het zijn moet. Windows wordt dan namelijk niet met de instellingen van 1920 x 1080 uitgevoerd lijkt wel..

Ervoor
Untitled-1.jpg

Erna
Untitled-2.jpg

Het lijkt wel of windows niet de instellingen van 1920 x 1080 gebruikt oid.
 

Bijlagen

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 49
  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Ik heb nog iets wat je zou kunnen proberen, je moet zelf even kijken of je dat via de Intel of de Nvidea software moet doen. Ik heb in mijn AMD software een optie genaamd 'GPU omhoog schalen inschakelen'. Zal waarschijnlijk niet precies hetzelfde heten bij jouw software maar dit zorgt er wel voor dat hij precies de afmeting van je beeldscherm gebruikt en alles scherp stelt. Als ik dat uitschakel krijg ik ongeveer hetzelfde als wat jij nu hebt.
 
Ik heb een vinkje beeldschaling behouden maar deze kan ik niet uitvinken??

Alles werkt nu! ik heb de lettergrote verkleind en vergroot en alles is nu scherp en in goede resolutie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan