Niet bereik in gehele huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiesDescalzos

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Beste allemaal,

We hebben achter in ons huis een kamertje waar we onze router hebben staan + 2 computers en een printer. Omdat de router niet centraal staat, hebben we in de woonkamer bijna geen bereik. Ik stelde voor om de router in de meterkast te zetten, maar mijn vader zei dat de printer in de router geplugd moet blijven, aangezien we anders niet vanaf de 2 vaste pc's kunnen printen.
Hij stelde voor om een tweede router, in hetzelfde netwerk, in de meterkast te plaatsen. Ik heb dingen opgezocht op internet en kan niet een simpele uitleg vinden, ik ben nogal een newbie op het gebied van draadloos netwerk en lees allemaal dingen over accespoint (?), SSID(?), DHCP (?). Kortom, ik begrijp er niet veel van. Is er iemand die mij in gemakkelijke taal kan uitleggen wat de handigste oplossing voor ons is? :)

Alvast bedankt!

het kan wel, maar is inderdaad wel lastig omdat je dan ip conflicten zal krijgen.

het makkelijkste is gewoon om een zogenaamd accesspoint of range extender te kopen. deze sluit je aan op dezelfde manier als dat je een pc bedraad aansluit op je router en deze zendt dan ook een signaal uit. dit is een stuk makkelijker lijkt me en kost net zo veel.

En van die twee is de Range Extender het makkelijkst eigenlijk !!

het makkelijkst inderdaad, maar met een access point heb je wel meer mogelijkheden omdat deze net als een router een complete instellingen page heeft. maargoed, het is dus kiezen tussen range extender (gemak), access point (mogelijkheden) of router (heel veel gedoe, terwijl de access point hetzelfde kan)

Bedankt voor de antwoorden!

Dus als ik naar de winkel ga (Mediamarkt oid) en ik zeg: ik wil graag een accespoint kopen, dan weten ze wat ik bedoel en krijg ik de goede mee? Of zit daar ook onderscheid tussen.. sorry ik heb er echt geen verstand van zoals jullie zien.

En zo'n accespoint sluit ik aan op mijn router, en moet ik dan zien als het "verlengde van mijn router", zodat ik een groter bereik krijg?

Moet ik op dat accespoint ook nog allerlei instellingen invoeren oid?

Zoals je al kan lezen is het net wat je wil, als je alleen meer signaal wil hebben ben je klaar met een Range Extender en dat lijkt me bij jou van toepassing of vergis ik me?

Overigens kan het ook zijn dat je nu gewoon een waardeloze router hebt.
Ik heb namelijk een 300 N met zes antennes van Sitecom (intern) en ik heb best een groot huis en zelfs twee verdiepingen hoger door twee betonnen vloeren heen op zolder nog volledig bereik.....
Dit om het nog even lastiger te maken voor je ;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan