niet de jusite machtiging in de netwerkbronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

devin88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
65
het netwerk van ons thuis bestaat uit 3 computers. die allemaal op xp pro sp 2 draaien.
nu heb ik een klein thuis netwerk gemaakt met als domein naam sitecom.
computer 1 office-pc
computer 2 familie-pc
computer 3 server-pc
allemaal hebben ze het domein sitecom

nu kan ik via elke pc de server-pc de share docs er van lezen dus deze is volledig toegankelijke in het netwerk. (de server-pc heeft de d schijf gedeeld. dan andere pc hebben alleen de gedeelde documenten gedeeld.) de office-pc en de familie-pc kunnen die verbonden worden. (dus kom niet de de gedeelde mappen van de pc) anders om ook niet.

de melding is //office-pc// is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

de heb ik via internet van alles gevonden, het belangrijkste de eveiling van de mappen dus de toegankelijkheid van bepaalde gebruikers. nu heb ik bij de office-pc en de familie-pc de volgende gebruikers de machtiging geven (volledigbeheer)

deze computer > rechtmuis geelde documenten> tabblad beveiliging

administrators
devin janssen
gebruikers
gast
iedereen
netwerk
maker eigenaar
systeem

nu heb ik bij die 2 pc de windows firewall uitgeschakkeld
en het werkt nog niet.

ik zelf was aan het denken iets in het register van windows. Dat daar iets in verander is. omdat op de server waar het dus wel waar de xp versie er pas 5 weken op staat. en wij de familie-pc en de office pc staat winows al meer als één jaar op.

nu heb ik op internet gevonden > start> uitvoeren > cmd > ip config/all >windows xp configratie > bij knooppunttype: moet iets staat. maar bij alle pc's dus ook server staat onbekent

iemand nog tips
 
het volgende wat ik gevonde heb is dit:

in DOS > CMD > \\(familie-pc ip adres) c$

dan krijg ik het netwerkbad kan niet gevonden worden
ik heb via office-pc in dos naar familie-pc


volgens mij heeft het dan niks met machtigingen te maken.
maar is het een instelling in windows
het register bijvoorbeeld, maar waar moet ik zoeken in het register ?
 
Hey,
wat je zou kunnen proberen is de firewall uitzetten van beide XP stations.
Misschien blokkeerd die het.

Ook moet je opletten met de NTFS rechten! Een verbied gaat voor toegang!
Voorbeeld:
devin janssen [Full control]
iedereen [Deny all]
Dan kan devin NIET in de map. Dus moet eigenlijk iedereen eruit halen, en dan alleen toevoegen die WEL in de map mogen. Iemand die niet in de lijst staat, heeft ook geen toegang.

Controlleer ook de permissies van het delen. Iedereen Full control. Ze kunnen toch niks als ze geen rechten hebben met de NTFS permissies.

Succes,
Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan