niet doorstarten wel in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
sinds gisteren heb ik een probleem met het opstarten.
het probleem:
bij het opstarten de normale procedure tot en met het windows logo en de knipperende balkjes die aangeven dat er iets gebeurd.
daarna blijft de pc gewoon aan maar blijft het beeld zwart, en na een poosje krijg ik de melding "no signal" in het beeld.
als ik de pc in veilige modus opstart dan kan ik wel gewoon alles doen.
wat heb ik gedaan:
- via msconfig gekeken wat er allemaal opstart en alles uitgevinkt en alleen msgtag en avg p laten starten, via toepassen.
- systeem herstel 2 x uitgevoerd met verschillende datums zonder resultaat.
- avg laatste update gedaan en laten scannen (duurt erg lang met mijn 40 gig harde schijf)
1 uur en 30 minuten en niks gevonden.

nog een puntje is dat na de knopje opnieuw opstarten het zolang duurt dat ik de reset knop maar aanklik en ik daardoor niet zeker weet of de toepassing van het opstarten zonder die extra programma,s ook daadwerkelijk effect gehad heeft.
als ik nadien weer bij msconfig kijk dan staat alles gewoon weer aangevinkt.
waar moet ik het in zoeken en wat kan ik nog doen?

Vink eens alles uit, waarom zou je persee op willen starten met AVG, ook opstarten in diagnostische modus kun je nog proberen.

alles uitvinken heeft geen succes gehad.
duurde weer erg lang voordat ie opnieuw opstarte, eigenlijk te lang dus maar weer manueel gedaan.
hoe start ik in diagnostische modus op en wat kan ik daarmee?

De melding "no signal" duidt erop dat de videokaart geen signaal meer doorstuurt naar de monitor. Daar de PC wel normaal start in veilige modus, is er waarschijnlijk een probleem met de driver van je VGA-kaart. Kijk eens voor een update, of herinstalleer de drivers eens (eerst uninstall).

Jan

inmiddels heb ik de oude driver verwijderd,
nieuwe gedownload en proberen te installeren.
installatie gaat goed tot het moment dat ik een melding krijg:
geen compattible hardware gevonden.
en sluit automatisch af.
inmiddels kan ik internet ook niet meer op als ik opstart in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
ik heb nog geprobeerd de onbord videokaart in werking te krijgen maar ook daar geen succes.
laatste nieuws is dat de muis of het toetsenbord niet meer reageerd.
het verhaal zal hier wel ophouden denk ik, tijd voor een expert of een nieuwe pc.

ik heb de pc inmiddels weer terug.
oordeel: koeling van de msi videokaart is overleden.
aangezien deze niet verwijderbaar is kan ik nu dus weer met de onboard vga verder.
windows is er opnieuw op gezet en zo kunnen we weer verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan