niet doorstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Ik heb een (voorlopig) éénmalig niet doorstarten gehad van mijn "oude" (6jaar) xp-computer. Als ik hem opstartte kreeg hij wel stroom, en het power-lichtje brandde, maar hij geraakte niet opgestart. Mijn scherm zei nog steeds "no signal" en de aangesloten externe harde schijf gaf ook geen teken van leven. Hij is dus heel vroeg blijven hangen. Even terug afgezet door de powerknop in te drukken en terug gestart. Deze keer en de 5-tal keren nadien lukte het wel. Kan dit een symptoom zijn van iets waar ik al maatregelen tegen kan nemen of het lijkt het meer op een nakend einde :(

Ik zou het inderdaad even in de gaten houden, als het nog een keer voorkomt zou ik voor de zekerheid een backup van de computer maken, zodat u altijd verder kan. Weet u nog of u wel die "piepjes" hoorde die je normaal hoort als de computer opstart. Als u deze niet gehoord hebt duidt dit meestal op een geheugenfout.

Van die piepjes, weet ik niet, want was even weggegaan tijdens het opstarten. Afstervende voeding lijkt mij heel sterk, want die is een week of 3 geleden vervangen.

Geef eens wat meer info over je hardware dan:

- moederbord
- processor
- videokaart
- geheugen

- MERK EN AANTAL WATTS van de voeding

bleef uw powerlicht aan of herstarte hij steeds
dan zou kunnen zijn dat powerknop bleef hangen

Hier wat info die ik via "everest" gevonden heb

CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+

Moederbordnaam MSI K8T Neo-FSR (MS-6702) (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Moederbord Chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer

Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)

BIOS Type AMI (07/28/04)

Video kaart NVIDIA GeForce FX 5500 (128 MB)

Het merk en watt vd voeding vind ik daar niet direkt in

powerlicht bleef gewoon aan en er gebeurde verder niets

Had vandaag weer éénmalig hetzelfde na een maand zonder dat probleem. Beetje bizar, iemand een idee?

Vandaag was het weer zover, niemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Dus powerknop indrukken --> Power lichtje brandt, maar scherm krijgt geen signaal, externe harde schijf ook niet, muis ook niet (zie ik aan het licht vd optische muis) --> even terug uitzetten met powerknop, terug starten en alles normaal. Voeding is bijna 2 maanden geleden vervangen.
greetz

Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar aan moet geraken. Gaat dat via programmas als everest of moet ik mijn kast daar voor openvijzen?

Enige mogelijkheid is even je kast open maken en kijken wat er op de voeding staat.

Merk en aantal Watts, daar gaat het even om op dit moment

Ok zal dat even checken, maar momenteel wel geen tijd zal iets zijn voor volgende week, heb ik een dagje vrij. Ik veronderstel dat je vermoedt dat de voeding niet krachtig genoeg is, zou ik wel bizar vinden, want heb ze recentelijk lmaten vervangen in een winkel waar ik zeer goede ervaringen mee heb. Laat wel iets weten als ik gekeken heb. Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Ok zal dat even checken, maar momenteel wel geen tijd zal iets zijn voor volgende week, heb ik een dagje vrij. Ik veronderstel dat je vermoedt dat de voeding niet krachtig genoeg is, zou ik wel bizar vinden, want heb ze recentelijk lmaten vervangen in een winkel waar ik zeer goede ervaringen mee heb. Laat wel iets weten als ik gekeken heb. Alvast bedankt :thumb:

Het is ongeveer 1 minuut werk...............

Heb nogal een rare opstelling, waardoor ik een halve kast moet verbouwen alvorens ik mijn pc kan loskoppelen. Bij mij is het dus ongeveer een half uurtje werk.....................:D
Zit nu trouwens niet op de bewuste pc anders had ik het ondertussen al wel snel kunnen doen.

Kan natuurlijk ook gewoon op factuurtje herstelling kijken :shocked:
Het is een Konig ATX voeding 350 w Silent.
Er hangt extern ook nog een harde schijf bij aan de computer die mee opstart wat natuurlijk ook nog wat energie vraagt.

Kan hetkoppelen vd externe harde schijf eventueel een oplossing zijn. Ik kan deze wel inpluggen na het opstarten en alleen als ik ze nodig heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan