• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

niet-efficient Excel-document - wie heeft de gouden tip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
2
Ik heb een Excel-bestand met in totaal meer dan 10.000 rijen, waarvan veel lege rijen. Na elke rij zijn er 2 rijen leeg (2/3 dus!). Is er een mogelijkheid om ze automatisch te verwijderen / in enkele korte stappen?
*
Een andere vraag over dit bestand: na elke rij (waar productgegevens staan) is er een bijbehorende beschrijving onder de rij geplaatst. Deze extra beschrijving wil ik niet onder deze rij hebben, maar in een andere kolom opzij. Misschien maakt de bijgevoegde tekening alles duidelijk.

Wie kan mij de hint geven om dit efficiënt uit te werken? (hieronder nog eens de probleemstelling in het engels..)

This Excel-file with in total over 10.000 row's, has many emptpy row's. Every 2 row's of 3 are empty. Is there a possebility to delete them automatically / in some short steps?
Another question about this file: after each row (standing for a product) there is a belonging description underneeth. I want to have this extra description in another column aside, not in an extra row. Maybe my figure makes everything clear. Who can give me the hint to work this out efficiently ?

excelM.jpg
 
Al zolang lid en toch nog een foto sturen als voorbeeld?
 
Je kan deze eens testen:
Zet volgende formule in kolom C :
Code:
=ALS(EN(A2="";B2="");"";ALS(A2="";B2;""))
en trek naar beneden zover als moet.
Draai dan deze macro:

Code:
Sub cobbe()
Range("C:C") = Range("C:C").Value
On Error Resume Next
 Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub
 
Of alleen met een macro

Code:
Sub VenA()
  For Each cl In Columns(3).SpecialCells(2)
    If cl.Row Mod 3 = 1 Then cl.Offset(-1, 1) = cl.Value
  Next cl
  Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub
 
Waarom post je je vraag niet in een Engelstalig forum ?
 
Of:
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range
 Set c = Range("c3", Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp))
  c.Offset(, 1) = c.Offset(1).Value
  Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan