Niet functionerende netwerkcontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
In de hoop dat ik mijn vraag hier bij de juiste groep neerleg, gaat het over het volgende.

Sinds de laatste schoonmaakactie op mijn pc met CleanDiskSecurity is de schoonmaak wat al te rigoureus uitgepakt en is het stuurprogramma voor de netwerkcontroller vrijwel zeker meegenomen. Deze staat nu in Apparaatbeheer op geel.

Allereerst wat gegevens over mijn pc:
Windows XP Prof. SP2
IE 7
Moederbord: MSI 875P NEO LSR, Intel 875P chipset, 800 FSB, DDR 400

De leverancier van mijn pc geeft mij de link
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=434
De drivers gedownload en getracht via Stuurprogramma bijwerken tot mijn doel te komen; vergeefs.

Ook heb ik vergeefs via Live Update
http://www.msi.com.tw/html/support/download_start.htm
getracht om de oplossing te vinden. (Live Driver)

De laatste BIOS-versie (vs 2.40) is geïnstalleerd.

Ook heb ik getracht de netwerkcontroller geheel te verwijderen, maar dit lukt niet.
Ik krijg dan de mededeling “Kan het apparaat niet verwijderen. Het apparaat is mogelijk nodig voor het starten van de computer.”

Het programma Everest Home laten draaien, maar hier kan ik niets bijzonders in ontdekken wat fout zou zitten.

Het gemis van de controller geeft momenteel veel storing bij het switchen van opdrachten en internetsurfen.

Tot zover dan maar.

Misschien weet u nog een alternatief?

Via je eerste link ben ik terechtgekomen op de download pagina met drivers voor je moederbord, waaronder de lan-drivers. Als je degene die voor jouw moederbord bestemd is (er staan er twee) hebt gedownload, moet je het zip-bestand uitpakken. Je krijgt dan een Intel-map, waarin weer een aantal submapjes staan. Als je dan XPSP2 opent, zie je onder andere een exe-file. Dubbelklik daarop en de ethernetkaart-driver wordt geinstalleerd. Herstart daarna je PC.

Laatst bewerkt:
De file XPSP@ niet gevonden

Hartelijk dank voor uw reactie.
Op de betreffende link heb ik 2 drivers gevonden die ik weer gedownload heb, maar vond daar niet de XPSP2-file waar u over sprak.
Voor zover ik het goed gezien heb, gaat het over de files "PROMISE 20378 S-ATA RAID/ULTRADRIVERS'' en "INTEL IAA RAID EDITION FOR ICH5R".
Als ik de verkeerde files heb, hoor ik het wel.
Hartelijk bedankt voor uw moeite.

Als je netwerkcontrollers moet installeren, moet je een keus maken tussen de twee Ethernet Drivers. Zie voor de rest mijn eerdere antwoord.

Zie bijgaande afbeelding.

Bijlagen

• LANIntel.jpg
    LANIntel.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 114
Misschien dom van mij, maar ik kan de aangegeven XPSP2-file niet vinden.
Na het uitpakken van de file Intel 10/100 Ethernet Controller komen er zoals u aangaf 13 mappen vrij. Echter in geen van allen bevindt zich de file XPSP2.
Ook in de file 64-bit kom ik hem niet tegen.
Overigens weet ik ook niet welke versie 64 bit of ??? geinstalleerd is. Hoe kom ik ook daar achter?
Hartelijk dank!

Als je een 64-bits besturingssysteem had, zou dat wel weten, dus vergeet dat maar.
Kijk in Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer bij Netwerkadapters welke Intel Netwerkkaart je hebt, de Giga of de Intel 10/100.
Aan de hand daarvan download je de driver. Is het de Giga, dan open je daarna het submapje WS03XP2K, heb je de 10/100 gedownload, open dan het submapje WIN32.

Edit: download Giga: Intel_Pro_100_IP003.zip en de 10/100: Intel_Pro_1000_Network_Mb.zip

Laatst bewerkt:
Ik ben u zeer erkentelijk voor uw duidelijke uitleg (incluis de visualisatie) maar helaas lukt het me niet en is nu ook de Ethernetkaart op "geel" gekomen in Apparaatbeheer. Internet- en emailcontact is daarop nu niet meer mogelijk en behelp ik me met een laptop.

Wat heb ik gedaan?
Bij Apparaatbeheer heb ik gekeken naar welk stuurprogramma ik zou moeten gaan gebruiken, maar helaas wordt daar noch de Giga noch de Intel 10/100 genoemd.
De naam wordt als "Onbekend" aangegeven. Ik heb vervolgens Everest Home gedraaid en heb ik bij netwerk de naam "Intel PRO/100 VE Netwerk connection" te zien gekregen, dus ik zou hieruit dan maar vaststellen dat het om de te downloaden map "10/100: Intel_Pro_1000_Network_Mb.zip" moet gaan. Deze map op het Bureaublad gezet en de submap WIN32 naar voren gehaald.

Vervolgens naar Apparaatbeheer > Netwerkcontroller > Stuurprogramma bijwerken > "Ik wil zelf kiezen" > doorgelinkt naar de eerder genoemde submap WIN32 > "Volgende" > Er volgt dan de mededeling "Er is op deze computer geen software voor onderstaande apparaat gevonden > geeft vervolgens de keus aan om verbinding te zoeken met Internet, wat dus niet meer gaat.

Ik hoop dat u duidelijk is wat ik gedaan heb en dat er nog hoop is.

H.gr.

Hoi !

Volgens mij heb je niet helemaal de goede weg bewandeld !

Het is heel eenvoudig: Het bestand Intel Pro 100 dat op je bureaublad staat daar uitpakken, op de map Intel Pro 100 klikken, daarin staat de map WSO3XPK2.

Kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, verwijzen naar deze laatste map en klaar !

Heb je wel de goede driver gedownload ? De Intel 100/1000 is m.i. niet de goede !

Greetz,

Harry.

Hartelijk dank voor je reactie. Maar voor ik het ga doen is het natuurlijk wel belangrijk te weten dat ik het juiste programma er in zet. Zoals ik aangaf heb ik "gekozen" voor de "10/100: Intel_Pro_1000_Network_Mb.zip". In Apparaatbeheer werd bij de Netwerkcontroller geen naam opgegeven of ander informatie. Het programma Everest Home gaf er de naam "Intel PRO/100 VE Network Connection" aan.
Waar is uw twijfel op gebaseerd?

Beste Boeing_737 en Harry,

Het kan raar verkeren. Als ik de submap WS03XP2K link met het te installeren stuurprogramma voor de NETWERKCONTROLLER dan weigert die hem te accepteren.

Zoals ik aangaf stond nu ook de ETHERNETCONTROLLER op geel en ben ik zo vrij geweest de bovengenoemde submap hierin te installeren en met succes.
Deze staat nu als "Intel(R) PRO/100 VE NETWERK CONNECTION" in mijn Apparaatbeheer te boek en wordt aangegeven dat hij correct werkt!

Het lijkt wel kruisbestuiving. Alleen die NETWERKCONTROLLER staat dus nog steeds op geel en ik ga vermoeden dat de gekozen software niet juist kan zijn; maar wat dan wel?

Ook internet en email werken nog steeds niet.

H.gr.

Gert

[Dordrecht]

Internet en emailverkeer is weer mogelijk, maar de netwerkcontroller is nog steeds niet te vullen met de aangegeven software en staat nog steeds op geel.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je woont in Dordt, zie ik ?

Stuur me maar een mailtje, dan zoeken we een oplossing.

Greetz,

Harry.

Probleem opgelost

Beste Boeing_737 en Hans Snor,

Ik ben er uit. De aangegeven drivers moesten gewoon goed zijn. Zoals aangegeven slokte de Ethernetdriver deze gretig op. Uiteindelijk deden de internet- en emailverbindingen het ook weer. Alleen de netwerkcontroller bleef op geel en ‘k kon er geen software voor vinden.

Toen kwam het ei van Columbus. Tussen mijn software trof ik een cd met software voor mijn modem. Het licht ging aan en ik heb de kaart verwijderd daar ik deze momenteel niet meer gebruik. Datgene wat op geel stond verdween als sneeuw voor de zon.
Apparaatbeheer staat er weer als een zonnetje bij.

Ik ben jullie zeer erkentelijk voor de hulp want uiteindelijk ben ik toch door jullie wijzer geworden. Hartelijk dank voor jullie moeite.

Gert01

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan