niet geautenthiceerde bronnen updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hey bij het updaten van mijn softwarepakket van Ubuntu krijg ik de melding dat een del van mijn bronnen niet geauthenticeerd zijn en dat de update niet verder kan. Hoe kan ik die instaleren Ik heb dit ook geprobeerd met de terminal opdracht sudo apt-get update met eenzelfde soort melding.
alvast bedankt voor de hulp

Er is niet veel informatie in deze post te vinden, wat logs en wat concrete foutmeldingen zouden al een heel eind helpen :)

Desalniettemin:

Het volgende commando zal alle packages installeren:
Code:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade --allow-unauthenticated

Let op! ook de packages die niet geverifieerd worden gaan dan installeren. Dit is voor de veiligheid van het systeem niet optimaal!

De echte oplossing is wat langer maar daar kunnen we zonder specifieke info niet echt mee helpen:
  1. Zoek uit welke update voor de fout zorgt
  2. Ga na uit welke PPA deze komt
  3. Verwijder de PPA en herinstalleer deze
  4. Doe een update && upgrade

Heb met het uitvoeren van de opdrachtregel sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade --allow-unauthenticated deze foutmelding gekregen Schermafdruk van 2016-03-31 23:30:20.jpg hoe kan ik dat probleem verder oplossen

De spotify GPG error zou je als het goed is kunnen oplossen met:

Code:
sudo apt-key adv --keyserver hkp://keyserver.ubuntu.com:80 --recv-keys D2C19886

De google chrome error is wat lastiger.
  1. Open met een text editor (bijv. gedit of nano) het bestand "/etc/apt/sources.list/d/google-chrome.list" doormiddel van:
    Code:
    sudo gedit /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list
  2. Verander de regel:
    Code:
    deb http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main
    naar:
    Code:
    deb [arch=amd64] http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main

Evt. kun je de PPA's nog uitzetten in het volgende programma:
- Ubuntu Software Center > Edit > Software Sources

Hi,
Sorry voor het late antwoord maar heb vandaag pas kunnen uittesten volgens mij is het gelukt met het updaten met bovenstaande code. Bedankt voor de tips heb weer wat codes bijgeleerd voor de terminal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan