Niet gedownloade antivirus software neemt pc over

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mscofield

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Goedemorgen allemaal.

Sinds kort heb ik een antivirus probleem.
Na het opstarten van mijn computer (XP) begint mijn computer direct met repareren van virussen. Maar het probleem is dat die antivirus software die dat doet helemaal niet door mij is geïnstalleerd en ineens naar voren komt. Is dit niet juist de virus of moet ik deze virus scanner zijn gang laten gaan in de hoop dat hij het herstelt?

Groeten, Rutger

Het is de computer van een kennis dus dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Normaal hebben zij een automatische virusscanner. Waarschijnlijk Avast Antivirus.
Maar deze antivirus programma's hebben zij niet zelf geïnstalleerd.

Mocht het iets zijn van antivirus 2008 / 2009, antivirus xp 2008 etc dan mag er gescanned worden met een antispyware programma.

Eerst maar weten om welk pakket het gaat.

Goedemorgen allemaal.

Sinds kort heb ik een antivirus probleem.
Na het opstarten van mijn computer (XP) begint mijn computer direct met repareren van virussen. Maar het probleem is dat die antivirus software die dat doet helemaal niet door mij is geïnstalleerd en ineens naar voren komt. Is dit niet juist de virus of moet ik deze virus scanner zijn gang laten gaan in de hoop dat hij het herstelt?

Groeten, Rutger

Doe maar eens een on-line scan!

Grtz.

In het algemeen komen virusscanners niet automatisch binnen. Lijkt me dus toch handig als je eerst uitzoekt welk programma er aan het werk gaat bij het opstarten.

Klopt, maar welke antivirus/antispyware programma raad u mij aan?

AVG 8.0 free is inderdaad een goede. Let er wel op dat er nooit meerdere virsuscanners zijn geinstalleerd. Dat geeft geheid problemen.

Voor dat je met alles gaat scannen is het handiger om te weten of spyware is of een virus.

Aan de hand daarvan kun je een keuze maken uit pakketten welke het probleem aan kunnen pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan