niet geinitialiseerd,...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hallo,

Ik heb een externe hd, die ooit door een vriend mac-geformateerd werd.

Ikzelf heb geen mac. nu wil ik die hd aansluiten op mijn laptop (windows xp) om ze te formatteren en te kunnen gebruiken. maar (vermoedelijk doordat het macgeformatteerd is) ik krijg bij schijfbeheer "niet geninitialiseerd" - "niet toegewezen".

een logische oplossing zou zijn, rechts klikken en op "schijf initialiseren" klikken, maar dan hangt de management console,... zandlopertje, en verder gebeurt er niets.

iemand suggesties hoe ik deze (ooit mac geformatteerde hd) toch geinitialiseerd kan krijgen in windows? of zal ik ze eerst ergens bij iemand aan een mac moeten hangen om ze ntfs te formatteren vanaf een mac (ALS DAT AL MOGELIJK IS ?)?

grz

klopt, mocht ik zo'n buurman hebben,...

ben ff aan t rondsurfen voor tooltjes om met windows een mac drive te benaderen.

heb een tool "macdrive" genaamd gevonden, trial geinstalleerd, maar t werkt precies niet, allé, het programma herkent de drive, zelfs als zijnde een mac drive, maar als ik via die tool "initialize disk" doe, lukt het dus al evenmin,... zelfde resultaat als vanuit schijfbeheer dus.

probleem is intussen van de baan. ik heb een andere oplossing gevonden.

voor diegenen die er wat aan hebben => ik heb de drive aan een linux machine gekoppeld, die herkende hem wel, en kon hem formatteren zodat mijn windowsmachine hem wel herkende :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan