Niet gemachtigd door systeem om bestand te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterprince

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Ik wil 1 map verwijderen wat op me C Schrijf staat genaamd ae1ca336e8264126ad63b8334ffab1 er zit een slotje op, en als ik dan wil verwijderen staat er, dat ik door het systeem gemachtigd moet worden.....

Terwijl ik gewoon administrator ben. als enigste met 1 account.

Ik heb dit probleem nadat ik MYSQL ofzo, verwijderde, en daarna kreeg ik een update ervan die deed ik, alleen die liep toen vast en sinds dien heb ik deze map, met een slotje erop.

Iemand een idee ?

nog bedankt.

op betreffende map
rechtermuisknop>eigenschappen>tabblad Beveiliging>Geavanceerd>tabblad Eigennaar > jezelf eigennaar maken en probeer het dan nog eens

Stond hij al op aangevinkt, heeft niet geholpen, Volgens mij is die map aan gemaakt door Windows Update, alleen kon hij hem niet uitvoeren omdat ik al SQL Etc. verwijderd had.

Heb je nog meer ideeen ?

Eigenaar worden is niet genoeg onder Vista en W7. Je zult jezelf daarna ook nog lees/schrijf/verwijder rechten moeten verschaffen via het tabblad Beveiliging (of Machtigingen, hoe het ook maar heet). Klik op Toevoegen, en geef de groep Administrators (of je eigen gebruikersnaam) Volledige rechten op die map. Kijk dan verder of je het verwijderen kunt.

Overigens lijkt het me dat je inderdaad via Windows Update aan die map bent gekomen. Kijk even hier of dat op jou van toepassing is.

Tijs.

Ik zelf heb wel alle rechten, maar de groep administrators niet, als ik daar alle rechten aan geef krijg ik ook alleen maar foutmelding etc, nu zie ik ook dat als ik op eigenschappen klik op de map alleen lezen aangevinkt is, als ik dat weg klik en op toepassen klik krijg ik de melding dat ik niet de administrator bevoegheden heb.

Doe het dan zo: Maak de groep Administrators eigenaar, geef daarna de groep Administrators alle rechten.

Instructies (grafisch): hier

Succes,

Tijs.

Ben met een map op hetzelfde probleem gestuit, maar geen vd opties werkt bij mij. Ik had al een rechtermuisklik optie van 'Take Ownership' maar zelfs dan kan ik de map niet verwijderen. Zijn er misschien toch mappen die het niet toestaan verwijderd te worden?

@raza:
a. Je breekt in op een vraag van iemand anders
b. Mijn instructies zeggen toch duidelijk dat je niet alleen Ownership moet veranderen maar OOK dat je (daarna) rechten moet uitdelen voordat je effectief verwijderrechten etc. hebt.
Oftewel: [Gegeven je posting] lijkt je maar de helft van het vereiste werk te doen.
Overigens geloof ik er wel in dat de FileAssasin van dorado ook het werk voor je kan doen.

Tijs.

@raza,

Zoals je ziet reageer je in een topic ouder dan 3 maanden dat is niet toegestaan. Tevens stel je een vraag in iemand anders zijn topic wat ook niet de bedoeling is aangezien er anders 2 vragen door elkaar gaan lopen.
Ik sluit daarom het topic, uiteraard kun je een nieuw topic openen en daar je problemen in beschrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan