niet gemachtigd om bestandlokatie te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietvanp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
3
Op mijn laptop heb ik twee geberuikers aangemaakt, beide met administratorrechten.
Plotseling doet zich het verschijnsel voor dat wanneer ik op mijn account foto's van mijn camera importeer ik die normaal kan zien in de Live Photo Gallery en Picasa maar dat de andere gebruiker bij het openen de melding krijgt die hier boven staat. Zowel in Live Photo Gallery als Picasa. Geldt niet voor foto's die er al waren.
Heb het een tweede keer geprobeerd te importeren maar met hetzelfde resultaat.
Ik sta voor een raadsel.
 
Het hangt er maar helemaal vanaf in welke map je die plaatjes importeert. Als ik je goed begrijp importeer jij de plaatjes, en gaat de andere gebruiker daarna proberen ze te openen.

Als je ze opslaat in je Mijn Documenten of Mijn Afbeeldingen etc. map, dan is het niet abnormaal dat alleen jouw account toegang heeft.

Kopiëer die bestanden eens in een nieuwe map buiten je persoonlijk mappen (dus bijv. in een nieuwe map C:\SCANS) en kijk of die andere gebruiker er dan wél bij kan.

Succes,

Tijs.
 
Tijs,

Ik importeer ze in een openbare map, dat betekent toch dat de ander ze ook kan zien enzovoort?
Wel is opvallend dat ieder bestand te voorzien van een slotje...
Je advies heb ik opgevolgd: als ik de bestanden kopieeer naar een map in C:\ dan kan de andere gebruiker ze probleemloos openen.
 
Welkom op Helpmij.:)

Waarschijnlijk ben je geen eigenaar van de betreffende schijf, waardoor je die mappen niet in mag.
Rechtsklik op c:/, ->eigenschappen->beveiliging->geavanceerd->eigenaar->bewerken->klik op de naam die je de machtigingen wilt geven.
Vink de onderste optie aan, eigenaar van ......
Vergeet niet op het op te slaan. (toepassen) Hiermee ben je volledig gemachtigd om willekeurig elke bewerking te doen.
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=473421&highlight=eigenaar
 
Het werkt weer. Maar waarom?

Dank voor de reacties. Uiteindelijk blijkt dus dat de toegang niet met de bestanden maar met de specifieke map te maken heeft.
Heb nu alles gekopieerd naar een nieuwe map en daar kan ook de andere gebruiker bij.
Laatste download van foto's heb ik voor de zekerheid niet meer met Picasa3 maar gewoon met de explorer gedaan. Geen probleem.
 
Mooi dat je wat aan de tips hebt gehad.

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan