Niet gemachtigd om te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik probeer een partitie waar een defect Vista OS opstond te formatteren. Maar in schijfbeheer is de opdracht (rechtsklik op de partitie) niet actief aanklikbaar (net als "volume verwijderen"). Als ik de oude Vista-restanten eerst rechtstreeks probeer te verwijderen krijg ik ook de mededeling "U bent niet gemachtigd".
Op deze laptop heb ik maar één account: Administrator. Hoe/waar machtig ik mijzelf en hoe krijg ik die format-opdracht weer actief?
 

Precies gedaan volgens de instructies, Administrator is nu eigenaar, full control aangevinkt etc. 6x gecontroleerd. Toch kan ik nog steeds niet formatteren (formatteren/volume verwijderen is nog steeds niet actief in schijfbeheer, en bij rechtsklik op eigenschappen van de partitie komt na het starten van formatteren de mededeling "Kan niet voltooien". Ik heb nu handmatig de D-partitie leeggemaakt maar alleen de oude Program Files kan ik niet verwijderen: "U bent niet gemachtigd".
En nu is ook de volle prullenbak op het bureaublad foetsie. Waar haal ik die weer terug????
 
Hoi !

Staat je UAC uit ?

Opnieuw opgestart na het eigenaar worden ?

Hier: http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html de link die je eigenlijk gisteren had moeten hebben.
Greetz,

Harry.

Wat is de UAC? (ik moet nog wel regelmatig toestemming geven om verder te kunnen) Ik heb inderdaad opnieuw opgestart. Het blijkt nu dat er bij de Program Files een aantal programma's zitten die zich niet van eigenaar laten veranderen. Die blijven staan op Trusted Installer en als ik dat probeer te wijzigen wordt me alsnog de toegang geweigerd. Ik vermoed dat ik pas kan formatteren als ook die bestanden van eigenaar zijn veranderd?
En de prullenbak is ook nog niet terug na het opstarten........zit nu wel propvol :p

(En nu ga ik nog de nieuwe link doorspitten, misschien dat het dan wél gaat lukken (maar daarmee heb ik mijn prullenbak nog niet terug.......)
 
Laatst bewerkt:
Ha, zo komen we er wel hoop ik!!!!!! Ik zal vanavond het resultaat laten weten :thumb: of :(
 
:(:(:(:confused:
Nou, we zijn er dus nog niet ! (Alleen de prullenbak is weer terecht :thumb:) Alles weer netjes gedaan volgens de instructies. Ik ben nu eigenaar van het hele systeem (ook nog aangevinkt "eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen", (daar is hij een paar minuutjes mee zoet geweest, bij een gering aantal kleine bestandjes kwam wel een foutmelding) en de UAC is uitgeschakeld. Opgestart enz. Steeksproefgewijs zie ik alleen maar volumes, mappen en bestanden waar ik eigenaar van ben, ook bij de echte systeembestanden. Toch zegtie bij iedere format-poging steeds maar dat ik niet gemachtigd ben. Kan het zijn dat ik op het tab "Machtigingen" iets moet veranderen? Ik zie ook daar wel steeds dat ik als Administrator het volledig beheer heb.
 
Helaas, we zijn er nog steeds niet, alle tips welkom!........ik heb:
1) Wise Registry Cleaner en de Disk Cleaner er op losgelaten. De eerste repareerde 112 fouten, de tweede vloog er ook doorheen.
2) me opnieuw als Administrator eigenaar gemaakt van de D partitie (met alle onderliggende containers/objecten), in tegenstelling tot de eerste keer ging dat nu zónder enige foutmelding en ik zou dus nu écht 100% eigenaar moeten zijn.
Opnieuw opgestart.........maar geen resultaat. Het formatteer probleem blijft exact hetzelfde. Bij zowel de C als de D kan is de formatteeropdracht niet actief en de oude Windows- en Adobe-Program Files op D blijven verkondigen dat ik niet gemachtigd ben om hen handmatig te verwijderen. Beide installaties verschijnen nog altijd als opstartkeuze (hoewel die op D danig geamputeerd moet zijn onderhand en écht niet meer kan opstarten). Blijft voor mij de vraag of ik misschien toch op het tabblad Machtigingen iets moet aanpassen? (maar ik zie zelf niet hoe en wat). Kan ik het misschien proberen met een opdrachtprompt om D te formatteren?
(maar ik heb helemaal geen verstand van DOS, dan heb ik even exacte aanwijzingen nodig)
 
Hoi !

De opstartkeuze kun je eenvoudig veranderen/verwijderen via uitvoeren - msconfig - opstarten

Je kunt met de bootable UBCD : http://www.ultimatebootcd.com/ de partitie eenvoudig verwijderen met behulp van bijv. de Hard Disk Wiping Tools.

Anders zie ik ook geen oplossing, mogelijk een registerfout.

Greetz,

Harry.
 
Of je stopt je windows cd er in, en dan vanuit de installatie formateren. Dan weet je zeker dat die partitie niet wordt gebruikt. Als dit ook niet mogelijk is, zou ik schijfherstel opstarten om te kijken of je probleem daardoor veroorzaakt wordt.
En misschien is je harde schijf kapot.
 
Of je stopt je windows cd er in, en dan vanuit de installatie formateren. Dan weet je zeker dat die partitie niet wordt gebruikt. Als dit ook niet mogelijk is, zou ik schijfherstel opstarten om te kijken of je probleem daardoor veroorzaakt wordt.
En misschien is je harde schijf kapot.

Zo ongeveer alles al geprobeerd. De recoveryCD geeft de mogelijkheid tot installeren en repareren maar dat gaat om het actieve OS waar nu niks mis mee is. En ik heb zeker niet de indruk dat er echt iets kapot is. Maar ook het DOS format-commando voor D: strand op: "deze partitie mag niet geformatteerd worden" Nu wil ik net aan de ultimate bootCD beginnen. Maar die heb ik nu als zip-bestand op de cd staan. Dat was waarschijnlijk niet de bedoeling, maar ik snapte even niet hoe ik hem precies moest downloaden en of ik hem dan daarna eerst had moeten uitpakken. Kan ik hem er toch gewoon instoppen of moet ik die zip eerst op mijn andere pc uitpakken en dan een nieuwe CD branden?
 
Je kunt met de bootable UBCD : http://www.ultimatebootcd.com/ de partitie eenvoudig verwijderen met behulp van bijv. de Hard Disk Wiping Tools.
.

Ik zie daar alleen maar programma's die de complete HD wissen, niet enkele partities naar keuze. Deze programma's gaan er waarschijnlijk van uit dat je ze alleen inzet als je je pc bij het vuil wil zetten of verkopen.
En opnieuw weer alles herinstalleren heb ik nu niet erg veel zin in na het moeizame herinstalleren van Vista! Die functioneert nu eindelijk beter dan hij ooit gedaan heeft dus daar blijf ik nu voorlopig af!
 
Hoi !

Tja, met behulp van de UBCD formatteer ik al jaren onwillige partitie's, maar ja.....als je het beter weet !

Er staan o.a. n.b. tooltjes op van iedere HDD-fabrikant die de mogelijkheid tot formatteren bieden, om over de universele maar niet te spreken.

Greetz,

Harry.
 
Ha Harry,
Niet dat ik het beter weet maar ik zie het gewoon niet denk ik. Ik heb de Wipe tools allemaal bekeken, zie alleen maar HDD Wipers die aangeven dat ze complete Hd's wissen, ik zie nergens keuzemogelijkheden voor partities. of dat geven ze in ieder geval niet aan bij de beschrijvingen. Als je een tip kunt geven waar ik dan kijken moet??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan