Niet genoeg disk ruimte op C om van Fat12 bit naar NTFS te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackjack

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hallo,

Ik had via commando: convert c: /fs:ntfs mijn C volume van een FAT 12-bit naar een NTFS geprobeerd te formatteren, alleen is dat niet gelukt vanwege te weinig disk ruimte op C schijf. Weet iemand misschien wat ik van hieruit verder moet doen om als nog te kunnen formatteren?Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik nog geen backup heb kunnen maken, omdat ik een fout melding krijg tijdens het backupen. In verleden was wel mijn HDD gecrasht.

Er is niet genoeg disk ruimte om te converten naar NTFS
Total disk space: 8032 KB
Free space on volume: 640 KB
space recuired for conversion: 2312 KB

Poeh het gaat hier wel om een hele kleine schijf of zie ik dat verkeerd :)

Je wilt een schijf van 8mb gaan converteren naar NTFS,maar die schijf staat bijna vol, en paar dingen verwijderen zal ook wel niet gaan, want dan is heel je schijfje leeg :)

Welkom op helpmij

Ik denk dat het goed is om te letten op wat je schrijft.

Je zou een HDD van 8 MB hebben, althans dat schrijf je. (8032 KB)

Ik denk dat het 8 gig is en FAT32. FAT12 ken ik alleen van floppen.

Maar zoals Lange Pier schrijft, helaas pindakaas.

Overigens 8 gig totaal is erg weinig voor XP hoor. Probeer er eens een schijf bij te hangen.

Eric.:thumb:

Er is niet genoeg disk ruimte om te converten naar NTFS
Total disk space: 8032 KB

Ik wist niet dat 8032kb staat voor 8gb

ik heb altijd geleerd 1024kb = 1mb

Neem aan dat je XP draait, start met de XP cd op, ga naar de recovery console, en draai daar eens een chkdsk /r.

Lange Pier zei:
Neem aan dat je XP draait, start met de XP cd op, ga naar de recovery console, en draai daar eens een chkdsk /r.

Ja, alleen leest computer xp cd niet tijdens het opstarten, ik kom gelijk in Windows.

Eric_Daleboudt zei:
Ik denk dat het goed is om te letten op wat je schrijft.

Je zou een HDD van 8 MB hebben, althans dat schrijf je. (8032 KB)

Ik denk dat het 8 gig is en FAT32. FAT12 ken ik alleen van floppen.

Maar zoals Lange Pier schrijft, helaas pindakaas.

Overigens 8 gig totaal is erg weinig voor XP hoor. Probeer er eens een schijf bij te hangen.

Mijn C volume is echt een FAT12 7MB, en volume D is NTFS 53.94 GB.
Moet ik een externe schijf bij doen. Ik heb niet echt veel verstand van computers.

Laatst bewerkt:
Ten eerste kun je van de cd opstarten door in de bios de opstartsequence aan te passen, ten tweede denk ik dat die C: schijf niet gebruikt wordt, of door iets vaags, zeker niet door XP, kijk maar eens met diskmgmt.msc, getiept in uitvoeren waar alles opstaat, ook in verkenner kun je dat uiteraard wel zien.

Ik denk dat je je partities een beetje ver..... hebt

Misschien is het beter om je partities eens na te kijken of een nieuwe installatie van je windows er op te zetten....

Maar wat je dus eigenlijk wil is van je C schijf een NTFS partitie maken -> Zal niet gaan

En je D schijf is al NTFS...

Dus.. Wat is nu het probleem eigenlijk ?

Die C schijf zal wel fout zijn :P

Laatst bewerkt:
Help!!

Ik wil best geloven dat C: maar 8 mb is, maar waarom wil je die dan in vredes naam converteren naar NTFS, dat slaat als een tang op een varken.

Leg eens uit hoe je het hebt gedaan en wat je wilt.

Eric.

@bierens: nee hoor je ziet het goed, 8032 K is 8 MB, maar ik kon me niet voorstellen dat daar XP op zou passen.

@Eric: Nee wat hij nu vrij heeft op die schijf past nog niet eens een txt bestand met de letters XP erin erop :P

@TopicStarter: Vertel eens wat je nu eigenlijk wilt met dat converten....

Als ik het mij goed herinner, vertikt mijn Win2K het schijven kleiner dan 6 gig in NTFS te formatteren.

Eric:thumb:

Zou me niet verbazen

Zou me niet verbazen als het een hidden partitie was, met iets van recover bestanden.

Lange Pier zei:
Ten eerste kun je van de cd opstarten door in de bios de opstartsequence aan te passen, ten tweede denk ik dat die C: schijf niet gebruikt wordt, of door iets vaags, zeker niet door XP, kijk maar eens met diskmgmt.msc, getiept in uitvoeren waar alles opstaat, ook in verkenner kun je dat uiteraard wel zien.

Er zitten op de C schijf sound en video(pnp) bestanden op.

Ik kan ook niet in bios komen ook al druk ik op F1,F2, F8.
Verders weet ik ook niet hoe ik de opstartsequence moet aanpassen.

bierens zei:
@Eric: Nee wat hij nu vrij heeft op die schijf past nog niet eens een txt bestand met de letters XP erin erop :P

@TopicStarter: Vertel eens wat je nu eigenlijk wilt met dat converten....

Ik wil mijn displaydriver updaten en die bestanden zitten op C schijf. De installatie van de update mislukt steeds door een error. ik dacht dat het aan mijn kleine hoeveelheid C schuif ruimte lag. Dus vandaar dat ik wou formatteren naar NFTS.

Eric_Daleboudt zei:
Ik wil best geloven dat C: maar 8 mb is, maar waarom wil je die dan in vredes naam converteren naar NTFS, dat slaat als een tang op een varken.

Leg eens uit hoe je het hebt gedaan en wat je wilt.

Eric.

@bierens: nee hoor je ziet het goed, 8032 K is 8 MB, maar ik kon me niet voorstellen dat daar XP op zou passen.

Nadat mijn computer gecrasht was heb ik wat na zitten vragen op computer forums en iemand heeft mijn verteld dat ik fixdisk moest doen en dat heb ik gedaan zonder verstand van zaken heb zit klooien met mijn pc zo doende.

Is het een 'merk' pc, zo ja dan graag het merk en type.
Het converteren van je c schijf moet je vergeten, dat gaat niet lukken.

Anders het merk en type van je videokaart, dan kan je bij de fabrikant ervan de nieuwste drivers ophalen.

[edit] de minimale grootte voor een NTFS partitie is 50mb Zie hier [/edit]

Laatst bewerkt:
maestro12 zei:
Is het een 'merk' pc, zo ja dan graag het merk en type.
Het converteren van je c schijf moet je vergeten, dat gaat niet lukken.

Anders het merk en type van je videokaart, dan kan je bij de fabrikant ervan de nieuwste drivers ophalen.

[edit] de minimale grootte voor een NTFS partitie is 50mb Zie hier [/edit]

Ik heb een I COMPLETE 2 Packerd Bell computer.
op deze link zit technische informatie over mijn pc. http://support.packardbell.com/nl/item/?sn=3628087029&g=1400
type videokaart is een GForce 4MX440.
En nog bedankt allemaal voor de technische ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan