niet genoeg ruimte op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

paddie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een Nec 1100 brander en nu wil ik een dvd gaan branden met Nero maar krijg de melding niet genoeg ruimte op lege dvd. Zie in verkenner dat de dvd die ik wil branden 7,4 Gb groot is en mijn lege dvd 4,7 Gb dus de melding klopt wel. Hoe moet ik dit nu branden? Zijn er ook dvd'tjes waar meer op kan? Of is dit een copiërbeveiliging? Hoe moet ik verder?

een normale originele dvd heeft 2 lagen waardoor er dus meer opkan.

wil je een dvd op dvdr zetten zul je dus moeten rippen met bv een proggie als dvdshrink.

*** lees meer ***

dvd

Als ik het goed begrepen heb je de dvd al gekopieerd op je harde schijf. Je kunt nu al beginnen om het aantal *.vob files te verminderen door simpelweg te kijken of ze deel uitmaken van de hoofdfilm (vaak staat er een heleboel **** bij zoals the making of... en andere voorfilms). Nadat je dit gedaan hebt kun je met DVD2one het geheel terugbrengen naar precies 1 DVD !
Dit is ongeveer 4.36 GB, en past namelijk niet meer op een dvd, maar dit terzijde.

Veel succes,

Chris

Hallo,
Ik gebruik altijd dvd decrypter om de film naar de hdd te kopieren. Dan gebruik ik dvd2one of dvdshrink (freeware) om de film passend te maken 4.3gb. En dan branden met nero als video files. That's it.
Greetz
A.I.

Allemaal bedankt tot zover!

Heeft nog iemand suggesties/tips van wat je weg kan doen en wat je zeker minimaal moet bewaren? Heb DVD Shrink geïnstalleerd maar het is me niet duidelijk wat ik allemaal weg kan doen.

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp met mijn eerste stapjes bij het dvd branden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan