Niet genoeg WIFI bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tammar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende: ik heb op de begane grond in mijn huis een wireless router staan voor gebruik van laptop in de tuin en wifi op onze iPhones. Vanaf de router loopt er een kabel naar de 1e etage en deze zit ingeplugged in onze desktop.

Nu heb ik op de 2e etage net niet genoeg bereik om op de iphone te kunnen internetten. Wat kan ik nu dus het beste doen? Een access point kopen? Of een 2e router? En hoe moet ik die router dan instellen?

Alvast dank!

Groeten, Martin
 
Wat je als eerste zou kunnen proberen, is ( indien mogelijk) te antenne op de router uit te wisselen met een omni directional antenne.
Scheelt al een heel stuk en zijn niet duur.
Koop er een, met een factor 10.0 en je komt een heel eind.
Omni directional antenne..jpg
 
Coenraad: Is deze op elke router te plaatsen?
 
Ik heb een Sitecom WL-183 met 3 antennes. Ik zie drie verschillende gradaties: 5 dBi, 9 dBi enz. Is hoe hoger ook altijd beter? Overigens vergeet ik te vermelden dat het betonnen vloeren zijn.
 
Coenraad: Is deze op elke router te plaatsen?

Het is zo, dat niet elke router beschikt over verwisselbare antennes.
Bv. die van KPN (kan even niet op de naam komen) zijn er niet geschikt voor.
Zeer eenvoudig te controleren, door gewoon te kijken of je er af kunt schroeven.
De aansluiting is universeel, en vrijwel overal identiek.
Even een antenne mee naar de winkel en je weet zeker dat je de goede hebt.
 
Ik heb ook betonnen vloeren en gebruik 2 van dergelijke antennes en heb bereik (goed) tot in mijn tuinhuis en zolder.
Heb wel een "N" router.

En ja, hoe hoger des te beter.
 
Ok, in dat geval zal het dan 3x 26 euro = 78 euro. Is dat het proberen dan waard of is dat een dermate gok dat je beter aan een andere oplossing moet gaan denken omdat die meer kans van slagen biedt?

Edit: deze antennes ondersteunen alleen b/g en dus niet n.
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is niet de bedoeling dat je er 3 opzet.
In dat geval zet boven een router (draadloos) en stel hem in als switch.
Simpelweg door de DHCP server uit te schakelen.
Hier een leuk geprijsde : http://www.mycom.nl/Product/ICIDU-D...ers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick
Deze gebruik ik ook als switch.
Als je er niet uitkomt met instellen, weet je ons wel te vinden.

Zet hem op de eerste etage, steek de kabel in een van de lanpoorten. Hetzelfde doe je met de kabel van de pc.
Dus niet de wan poort gebruiken.
Instellen via de kabel (pc) en gaan met die banaan.
 
Ok, de 2e router staat inmiddels boven. Heb nu een kabel lopen vanaf de 2e router naar de desktop. Ingeplugged in een ethernetpoort. Heb dhcp uitgezet. Moet ik nog iets doen aan de ip-adressen?

En de kabel vanaf beneden, moet deze in de inter- of ethernetaansluiting?
 
De kabel vanaf beneden moet in een van de lan poorten, evenals de kabel van de pc.
Dan kun je je draadloos gedeelte instellen vanaf je pc.
Start->uitvoeren->cmd->ipconfig->enter.
Kijk naar je standaardgateway. Dit is iets van 192.168.1.1
Open een browser en type in de adresbalk https://192.168.1.1 of wat je ook gevonden hebt, kan natuurlijk ook 2 zijn.
Dan kom je in de router.
Gebruikersnaam en wachtwoord (meestal iets van admin admin) kun je in de handleiding van je router vinden.
Daar stel je dus in wat voor je van elang is.
Begin met de simpele manier om de pc op het internet te krijgen en doe dan de wireless settings waarbij je vooral de beveiliging niet moet overslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan