Niet gerelateerde records verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timg

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
32
Beste,

In mijn database heb ik sommige records die verkeerd ingevuld zijn en deze komen in een query te staan. (Deze heb ik gemaakt met de wizard: niet gerelateerde records.)
De records komen hier in te staan als het meldingsnummer, ingegeven door de werknemer, niet overeenkomt met het meldingsnummer uit ons systeem.

Al de verkeerd ingevulde records staan nu in deze query, maar ik krijg deze records niet verwijderd.
Ik kan ook geen aanpassingen maken in deze query, ook niet als ik de gegevens in een formulier plaats.


Moet ik van deze query een verwijderquery maken, of moet het op een andere manier?

Alvast bedankt,
Timg
 
Normaal gesproken moet je de resultaten uit deze query kunnen selecteren, en handmatig verwijderen. Als dat niet lukt, heeft een ander type query ook niet zoveel zin. Er zitten dan vermoedelijk verwijzingen in naar andere tabellen. Controleer dus eerst of je in je tabel wel alle eigenschappen goed hebt staan, en zoek eventueel in die tabel een record op dat er uit zou mogen, en verwijder dat met de Delete knop.
 
Normaal gesproken moet je de resultaten uit deze query kunnen selecteren, en handmatig verwijderen. Als dat niet lukt, heeft een ander type query ook niet zoveel zin. Er zitten dan vermoedelijk verwijzingen in naar andere tabellen. Controleer dus eerst of je in je tabel wel alle eigenschappen goed hebt staan, en zoek eventueel in die tabel een record op dat er uit zou mogen, en verwijder dat met de Delete knop.

Beste,

De gegevens komen uit 2 verschillende tabellen.
In de eerste staan al de ingevulde gegevens van de werknemers en in de 2de staan de gegevens uit SAP.
De 2 tabellen hebben een relatie via het meldingsnummer.

Als een ingegeven meldingsnummer van de werknemer niet overeenkomt met het meldingsnummer uit SAP, moet deze record in de Query weergegeven worden. (Wat gelukt is.)

Helaas, het enige wat ik kan doen is de record kopiëren.
Ik heb bij eigenschappen al gezocht, maar deze staan allemaal goed.

mvg,
Timg
 
Beste,

Ik heb een nieuwe query gemaakt en nu werkt het wel. :)

Ik weet ook niet wat ik nu goed en daarstraks fout deed, maar het is in orde.

Groeten,
Timg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan