niet herkend systeemgeluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Is het mogelijk de bron van een steeds weerkerend systeemgeluid te achterhalen. Sinds een paar dagen heb ik las van een met tussenpozen van een paar minuten steeds terugkerend systeemgeluid. Ik kan echter niet achterhalen, welk programma de boosdoener is. Is hiervoor een oplossing ?

In het configuratiescherm naar "geluiden" gaan en vervolgens het lijstje van boven naar onder af lopen (geluid per 'gebeurtenis' even via de 'playknop' laten horen) totdat je het geluid herkent? Dan weet je iig bij welke 'soort' melding het hoort, dat elimineert mogelijk al veel andere dingen.

Laatst bewerkt:
Raadpleeg de logboeken van Windows.

Let direct op de kleine iconen van de System Tray en kijk of er eentje verandert. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de verbinding verbroken werd of als de virus scanner wat gevonden heeft. Hierop letten is de het handigst.

Kijk van tijd tot tijd wat er op de computer actief is met AutoRuns van Sysinternals. Als een ongewenst programma dit doet, door bijvoorbeeld geen toegang te krijgen, dan vang je twee vliegen in één klap. Veel geluk.

Kijk ook eens naar deze webpagina, oftewel de mixer gebruiken van Windows zelf (= sndvol.exe ).
De toepassingen die de geluidskaart op dat moment (kunnen gaan) gebruiken staan als "Applicaties" genoteerd in de mixer, mogelijk moet je het mixer scherm verbreden om alle applicaties te zien die gebruik maken van de mixer/geluidschip.
Zodra een van die applicaties een geluid afspeelt zal er uitslag te zien zijn onder die applicatie in de mixer, dus houd de mixer zichtbaar open totdat je weer het geluidje hoort.

Succes,

Tijs.

Het lukt ondanks jullie adviezen niet. Ik heb het geluid op een WAV bestand, kan ik dat hier plaatsen ?

@Docwell, ik heb het geluid 'ontvangen' en beluisterd. Ik kan er helaas ook 'geen brood van bakken'. Het is geen 'fout' geluid, maar meer een positief geluid.
Kortom, ik weet het niet.

Laatst bewerkt:
Dag gast0205, hier komt de link naar het geluid

https://we.tl/9WlJnRrJOo

gast0225 : hartelijk dank voor je poging tot ontcijferen !

Je hoort twee Windows (10) geluiden vlak na mekaar ... eerst hoor je het Hardware Remove geluid en dit wordt meteen gevolgd door het Hardware Insert geluid.

Zijn er USB-apparaten verbonden met je PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan