Niet-herkende zelf-gebrande CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

flamgen

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
46
Beste,

Sedert enkele tijd heb ik problemen met het “niet-herkennen” van zelf-gebrande muziek-CD’s :

WERKWIJZE :

1. Ik leg een blanco nieuwe CD in mijn PC = wordt herkent.
2. Ik brand de muziek erop via Nero 7.
3. Het programma in Nero sluit automatisch de CD af - zie de instellingen -
4. Wanneer ik die gebrande CD DAARNA inbreng in mijn stand-alone CD-speler Sony, dan bekom ik in die speler : "No Disc".

*** Breng ik die CD in mijn DVD-schrijver-speler Panasonic, dan wordt die gewoon gelezen en afgespeeld = geen probleem.

*** Breng ik die CD in mijn PC dan wordt die door Windowxs Media Player 11 volledig herkend - de Tracks worden weergegeven - en afgespeeld = geen probleem.

5. Ik was aan het branden en mijn spindle was op.
6. Ik neem een nieuwe = identiek hetzelfde merk en type – en deze worden NIET herkend.

NAZICHT :

1. Ik heb dan maar CD’s van 3 andere merken genomen, en allen worden NIET herkend.
2. Wanneer ik die “bewuste” CD inbreng in mijn PC in een programma, dat de inhoud en toestand van Uw CD weergeeft, dan verkrijg ik dat deze “afgesloten” is (dus gefinaliseerd) en verkrijg ik alle Tracks met hun Tijdsaanduiding. Dus alles staat er wel degelijk goed op.
3. Heb reeds geprobeerd van diezelfde te branden ZONDER tekst, maar ook “No Disc”.
4. Aan mijn Sony - CD-speler is er niets, want wanneer ik een oudere ZELF-gebrande CD van vroeger inleg, dan wordt die volledige herkend - ook met tekst - en afgespeeld.


Gaarne een tip ?

Flamingo :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Brandt je de muziek wel als Audio CD? Want door wat je schrijft zou het goed kunnen dat je nu als MP3 brand, en dat kan de CD speler niet afspelen.
Als je de CD in de PC doet, 'm bij 'Deze computer' opzoekt, en daarna met de R. muis verkennen kiest, wat zie je dan op de CD staan?
 
ja audio cd moeten wav bestanden worden.
probeer een met windows media player een audio cd te branden.
 
Beste,

Heb nog geen oplossing voor dit probleem.
Heb reeds 100-tal CD's gebrand, steeds met hetzelfde programma Nero - met dezelfde instellingen - enz...
Maar plots van de ene spindle - die op was - naar de andere nieuwe spindle - van hetzelfde merk en hetzelfde type - was het Njet. Met alle probraties daarna = Njet.

Kontrole :
* Ik brand steeds in "Audio CD" en in .wav.
* Bij nazicht door vermelde rechtsklik, verkijg ik een Wav-Info.
* Wanneer ik die "slechte CD's" laat scannen door het programma ImgBurn en Decrypter, dan verkrijg ik bij beiden rechts de volledige inhoud van die CD met melding dat die "gefinaliseerd" is en de aantal Tracks met Tijd.

Heb door een familielid een CD laten branden op een scherm van het merk Philips.
Hij heeft ook het programma Nero gebruikt.
En alles wordt door mijn CD-speler Sony gelezen !!!!!!!!!!!!!!!!

Dus aan dit toestel is er niets.

Heb nu zelf met MIJN brander en MIJN PC en MIJN Nero op een schijfje Philips gebrand, en noppens njet NIETS = wordt NIET gelezen !

Graag hulp, want ik zit nu reeds met 4 pakketten CD-R's van 4 verschillende merken.

Flamingo :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan